یک فوق تخصص خون و سرطان بالغان با اشاره به اینکه روحيه نقش عمده ای در تسریع روند بهبودی دارد از عواقب جست و جو بیماری و نتایج گمراه کننده ان در فضای مجازی خبر داد.

روحيه بیمار فاکتور مهم در درمان سرطانکامران رودینی فوق تخصص خون و سرطان بالغان در گفتگو با خبرنگار اظهار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اینکه بیماری اجتناب ناپذیر است و ضرورت دارد تا پزشک از آگاهی های درستی برخوردار باشد، اظهار داشت:  بیماری هنگامی سراغ فرد می آید که همه فاکتورهای مختلف در آن دخیل باشد و در این هنگام می بایست از تمام ظرفیت های موجود همچون بیمار، خانواده وی ، امکانات درمانی و وسایل تشخیصی استفاده کرد تا بهترین خدمات به فرد بیمار ارائه شود.

 وی عنوان کرد: هر چند كه با پيشرفت ‌های روزافزون پزشكی بسياری از بيماری ‌ها قابليت پيشگيری و  درمان سریع  پيدا كرده‌اند اما داشتن روحیه قوی مهمترین رکن در روند بهبودی بیماران  است.

رودینی تاکید کرد:مشكلاتی مانند سوءرفتار، سوءتغذيه، استعمال دخانيات، استرس، اضطراب و مشكلات اقتصادي دست به دست هم می ‌دهند و باعث می ‌شوند افراد بيشتری در جامعه در معرض سرطان قرار بگیرند اما داشتن روحيه مثبت، عمر بيماران سرطانی را افزايش می‌دهد و پس از طول دوره درمان فرد یک زندگی عادی را داشته و به جامعه بر می گردد.

خواندن برگه جواب آزمایش را به پزشکتان بسپارید!

وی ادامه داد: پیشرفت علم   تناوب سلیقه ای برای درمان را افزایش داده که به دنبال این مسئله اضطراب بیماران افزایش می یابد اما پزشکان باید به گونه ای با بیماران برخورد کنند تا فردبه موقع آزمایش های تشخیصی را انجام دهد. همچنین پیگیری و خواندن برگه‌های آزمایش توسط شخص بیمار نادرست است و پزشکان باید بیماران را از عواقب آن آگاه کنند.

وی با اشاره به اینکه دسترسی به اطلاعات ناقص پزشکی در اینترنت آسیب هایی به همراه دارد، یاداور شد: با جستجوهای اینترنتی درباره بیماری ممکن است فرد دچار خودبیمار پنداری شود درباره بیماری خود به تشخیص غلط برسد. همچنین اطلاعات سطحی پزشکی در اینترنت اعتماد به نفس کاذبی به بیمار می دهد که در نهایت سبب از بین رفتن اعتماد بیمار به پزشکش خواهد شد.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.