معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری گفت: بعضی انجمن های دانشجویی که اسم اسلامی هم دارند از کسانی حمایت کردند که ضد اسلام بودند.

برخی در دانشگاه با پسوند اسلامی از افراد ضد اسلام حمایت می کنندبه گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت السلام سیدمیرمجیدقریشی، معاون سیاسی و فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها مهمان سومین روز اردوی آموزشی-تشکیلاتی حیات طیبه در سالن شهید آوینی دانشگاه آزاد واحد فیروزکوه بود.

قریشی در ابتدا با تشکر از مسئولین برای برگزاری این چنین اردوهایی در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: امیدوارم دراین اردو روزهای به یاد ماندنی را سپری کنید و خودتان را برای تلاش و کوشش بیشتر در سال تحصیلی جدید بسازید، یکی از دوران پرخاطره همین حضور در اردوهای دانشجویی است البته دوران دانشجویی هم سراسر از خاطره‌های گوناگون است؛ ولی تعداد اندکی برای فعالیت های فرهنگی، سیاسی و نشریه های دانشجویی در اردوهای تشکیلاتی شرکت خواهند کرد و معمولا خاطرات بهتری را دارند.

معاون سیاسی فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها با اشاره به حضور نخبه ها در فعالیت های تشکیلاتی و هدفمند عمل کردن آن ها افزود: کسی که در این فضاها رشد پیدا کند یک کارگاه مدیریتی 4 ساله را طی کرده و می تواند پس از پایان دانشگاه مدیر موفقی باشد همان طور که در حال حاضر بسیاری از مدیران دولتی و خصوصی در زمان دانشجویی تشکیلاتی بوده اند و بنده اعلام می کنم هیچ کلاس و کارگاهی این گونه غنی و پرمحتوا برای دانشجویانی که مدیران آینده هستند نخواهد بود.

وی تاکید کرد: دانشجو در تشکیلات با پیشگامی و پیشروی به سویی مشکلات جامعه قدم برمی دارد و در نتیجه با ذهنی درگیر و قلبی پر، مجاهدی موفق خواهد شد که برای مدیریت کشور ساخته می شود.

حجت الاسلام قریشی با اشاره به روایتی از امیرالمومنین (ع) در خصوص اینکه کسی در علم پیشگام نخواهد بود مگر سه خصلت داشته باشد افزود: آگاهی، دانش، فهم و بصیرت سه خصلتی است که اگر کسی بخواهد پیشرفت کاملی داشته باشد باید آن ها را با هم داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: اولین خصلت شعور و فهم است، مومن باید اهل شعور باشد یعنی از مو باریک تر مسائل را ببیند و درک کند و تحلیل داشته باشد؛ ویژگی دوم صبر داشتن در مقابل هوای نفسانی است، بسیاری از مدیران در مقابل هوای نفس و قدرت و ثروت کم آوردند و خم شدند که تمام زحمت های که کشیده بودند بر آب فنا رفت.

حجت الاسلام قریشی با ادامه داد: سومین خصلت هم همراهی با حق است و بین و حق و باطل راه نرفتن؛ ما باید توجه داشته باشیم گاهی بعضی تشکل ها در جبهه ای می جنگند که باطل بودن آن ها مشخص است ولی همچنان ادامه می دهند؛ اگر این سه عنصر در تشکلی وجود داشته باشد آن ها پیشگام خواهند بود و اگر خلاف آن باشد به انحطاط و راه کج کشیده می شوند.

وی با اشاره به حرکت های ضد انقلاب و ضد اسلام برای جذب تشکل های دانشجویی عنوان کرد: شما دقت کنید که چند شبکه ماهواریی به زبان فارسی فعالیت می کنند و چه خوراک مسمومی را به خورد دانشجوی جوان مومن می دهند. مگر آمریکا با کره شمالی، روسیه، چین و دیگر کشورها نیز مشکل ندارد؛ پس چرا علیه آن ها این گونه کار نمی کند و قشر دانشجو و جوان آن ها را مورد هدف قرار نمی دهد؟

معاون سیاسی فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها ضمن یادآوری انتخابات سال 88 گفت: متاسفانه بعضی انجمن های دانشجویی که اسم اسلامی هم دارند از کسانی حمایت کردند که ضد اسلام بودند و چندین ماه کشور را به آشوب کشیدند و حتی علیه اسلام هم فعالیت و شعار سر دادند، ما باید تحقیق کنیم که فلان شخص را می خواهیم به دانشگاه بیاوریم چه سابقه ای داشته و چطور مواضعی گرفته است؛ نمی شود که بیراهه را انتخاب کنیم و دیگران را هم با خود ببریم.

قریشی خاطر نشان کرد: من پیشنهاد می دهم کرسی های آزاد اندیشی تخصصی در زمینه های مختلف ارائه دهید و کرسی آزاد اندیشی و مناظره را اشتباه نگیرید، کرسی آزاد اندیشی یعنی در یک فضای چند نفره؛ یک موضوع را بررسی و نتیجه را اعلام کنید.

تشکل ها باید معیار حق باشند و در آگاهی بخشی به دانشگاه کمک کنند

معاون سیاسی فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در پایان افزود: تشکل ها باید معیار حق باشند و در آگاهی بخشی به دانشگاه کمک کنند، اهل مطالعه باشند و تحقیق کنند؛ حتما در جذب حداکثری تلاش کنند؛ ولی در هسته مرکزی خود هر کسی را وارد نکنند و مطمئن شوند افراد خالص هستند و با ورود به هسته ی مرکزی تشکل ها آن ها را به پرتگاه نمی برند.

بعد از پایان سخنرانی حجت الاسلام قریشی، پرسش و پاسخ دانشجویی آغاز شد و نمایندگان و اعضای تشکل‌های مختلف حاضر در اردوی حیات طیبه سوالات خود را از وی پرسیدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار