طرح ارتقای امنیت ترافیکی برخورد با تخلفات رانندگی با مدیریت عملیاتی پلیس راهور در ۶ منطقه شیراز اجرا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ این طرح شبانه به عنوان آغاز حرکت ضربتی پلیس راهور در برخورد با تخلفات رانندگی به ویژه تخلفات خطرناک و مخاطره‌آمیز در بخشی از مناطق شیراز اجرا شد.

سرهنگ فرج‌الله موسوی رئیس پلیس راهور شیراز گفت: برقراری نظم و آرامش در سطح شهر به ویژه مناطق ورودی شیراز از اهداف اصلی اجرای این طرح ضربتی است.

وی افزود: رانندگی همراه با حرکات مخاطره‌آمیز، رانندگی در حالت غیرطبیعی، دور دور کردن، ایجاد آلودگی صوتی و سرعت غیر مجاز از جمله تخلفات اصلی مورد نظر پلیس راهور در اجرای این طرح است.

موسوی در مورد نحوه برخورد با این رانندگان نیز ادامه داد: علاوه بر توقیف خودرو و جریمه، راننده خاطی نیز به مراجع قضایی معرفی می‌شود.

وی با تاکید بر تداوم اجرای این طرح بیان کرد: اجرای این طرح و همچنین گشت‌های محسوس و نامحسوس پلیس راهور به منظور تحقق اهداف پیش‌بینی شده طرح تا پایان سال به صورت مستمر اجرا می‌شود.

به گفته رئیس پلیس راهنمایی شیراز برای این منظور بیش از هفت تیم گشتی با ۲۵ پرسنل گشتی ساماندهی شده‌اند.

سرهنگ موسوی با اشاره به آثار مطلوب اجرای این طرح در کاهش ترافیک معابر شمالی شیراز اظهار داشت: این طرح در ۷ نقطه کلانشهر شیراز شامل بزرگراه چمران، حسینی‌الهاشمی، میرزای شیرازی، صنایع و شهید حسابی و همچنین در معالی آباد و شهر صدرا اجرا شد.

وی گفت: این طرح در تمامی مناطق شیراز به صورت متناوب و برنامه‌ریزی شده، اجرا می‌شود.

سرگرد عباس زارع رئیس پلیس بزرگراه شیراز نیز گفت: در مجموع در محدوده اجرای این طرح ضربتی، ۱۲۸ مورد توقیف انجام شده که از این تعداد ۹۹ مورد به صورت نامحسوس و ۲۹ مورد دیگر توسط تیم‌های شیفت شب اعمال قانون (جریمه) شدند.

وی تصریح کرد: همچنین در زمان اجرای این طرح کنترل و نظارت بر تردد ۸۰۰ دستگاه خودرو صورت گرفت که از این تعداد ۱۷۱ برگ جریمه صادر شده است.

زارع با بیان اینکه برخی از این رانندگان با سرعت بالا در معابر و بزرگراه‌های شیراز تردد می‌کنند که نه تنها جان خود بلکه جان رانندگان خودرو‌های دیگر و شهروندان را هم به خطر می‌اندازند، اظهار داشت: اینگونه رانندگان در صورتی که به فرمان پلیس توجه نکنند، بدون هیچ گونه گذشتی بعد از توقیف خودرو به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.
انتهای پیام/ر

آغاز حرکت ضربتی پلیس راهور در برخورد با تخلفات رانندگی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار