مدیرکل امور اجتماعی استانداری استان کردستان گفت: جامعه ایرانی به سمت و سوی کهن سالی پیش می‌رود بنابرین نیازمند برنامه‌های علمی، کارآمد و اصولی در این راستا است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛جمال ارشدی مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان دیروزدر جلسه برنامه‌ریزی و هماهنگی برنامه‌های روز تکریم بازنشستگان فرهیخته و نخبه، که در محل سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد، گفت: جامعه ایرانی با این روندی که در پیش گرفته به سمت و سوی کهن سالی می‌رود بنابرین نیازمند برنامه‌های علمی، دقیق، کارآمد و اصولی در این راستا است.

وی با بیان اینکه همه ایام سال باید از بازنشستگان با تجربه تکریم کرد، افزود: در جامعه ما این نحوه نگرش به بازنشستگان و سالمندان در ارتباطات دینی و معنوی و بافت فرهنگی وجود دارد، اما با تغییرات اجتماعی و شرایط امروزی، حالتی میان نسل سومی ایجاد شده که نوع نگرش آنها به کهنسالان تغییر کرده است.

ارشدی بیان کرد: در راستای ارج‌نهادن به مقام و منزلت بازنشستگان در طول سال و قدردانی از این قشر ضرورت دارد، تمام دستگاه‌های اجرایی استان، خدمات اجتماعی و فرهنگی به بازنشستگان ارائه دهند.

وی به اجرای هر چه باشکوه‌تر مراسم تکریم از بازنشستگان استان کردستان اشاره کرد و افزود: هدف از اجرای این برنامه‌ها ارتقای منزلت اجتماعی بازنشستگان است که امیدواریم احساس امنیت روانی و آرامش بازنشستگان در جامعه تامین شود چون در این برهه سنی یک نوع احساس بی‌قدرتی و عدم امنیت روانی در فرد بازنشسته ایجاد می‌شود.

این مقام مسوول، با بیان اینکه وظیفه همه ما ارائه خدمت است، افزود: خدماتی از سوی تمام دستگاه‌های اجرایی و ادارات استان در راستای تامین رفاه اجتماعی بازنشستگان به صورت سالانه، کلی و جامع ضرورت دارد.

ارشدی در پایان اظهار داشت: امیدواریم در سال جاری با همکاری و مساعدت شهرداری و اعضای شورای شهر خانه امید بازنشستگان استان در سنندج احداث شود تا مکانی برای تجمع بازنشتگان و گنجینه‌های علم و ادب فراهم شود.

انتهای پیام/ م ح

احداث خانه امید بازنشستگان استان در سنندج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.