دبير ستاد توسعه زيست محيطی گفت: ايران با توجه به پيشرفت های سال های اخیر به جايگاه چهاردهم جهان و چهارم آسيا و اول منطقه در حوزه زيست فناوری ارتقا یافته است.

به گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ قانعی، دبير ستاد توسعه زيست محيطی در مراسم افتتاحيه چهارمين نمايشگاه زيست فناوری ايران که امروز(دوشنبه) برگزار شد، اظهار كرد: در حوزه زيست فناوری در اين سالها پيشرفت خوبی حاصل شده و ١٥ هزار فارغ التحصيل به عنوان نيروی انسانی سرآمد داريم.

وی افزود: ايران با توجه بهپيشرفت های سال های اخیر به جايگاه چهاردهم جهان و چهارم آسيا و اول منطقه در حوزه زيست فناوری ارتقا یافته است.

دبير ستاد توسعه زيست محيطی با بیان اینکه باید دانش در کشورمان به فناوری تبدیل شود،گفت:300 شرکت دانش‌بنیان در این نمایشگاه حضور دارند که با عرضه محصولات و دستاوردها وارد بازار جهانی می‌شوند.

وی با بیان اینکه 10 درصد اشتغال کشور با سرمایه انسانی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ایجاد شده، ادامه داد: برای حمایت از این حوزه صندوق زیست محیطی تشکیل شده است.

دبير ستاد توسعه زيست محيطی بیان کرد: برای توسعه زیست فناوری به طور عملی نشان دادیم که چگونه باید در بهبود معیشت مردم اقدام کنیم همچنین در بخش کشاورزی، انرژی دارویی در قالب زیست فناوری دستاوردهای خوبی حاصل شد.

قانعی در پایان با اشاره به اینکه زیست فناوری را باید به اقتصاد دانش‌بنیان تبدیل کنیم، گفت: در چهارمین نمایشگاه زیست فناوری بیش از ده کشور حضور دارند که با توجه به نیاز خود از 270 شرکت در بحث زیست فناوری نیاز خود را تامین می‌کنند.

انتهای پیام/

حضور 10 کشور در چهارمین نمایشگاه زیست فناوری

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار