سفیر افغانستان در ایران گفت: مهاجرین مطمئن باشند که هزینه صدور پاسپورتها به هیچ وجه نسبت به سال‌های قبل افزایش نداشته و حتی شاهد کاهش هزینه‌ها نیز هستیم.

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، نشست تسهیل روند صدور پاسپورت و تذکره اتباع افغانستانی مقیم ایران روز گذشته با حضور  نصیر احمد نور سفیر کبیر افغانستان در ایران و نمایندگان اقشار مختلف مهاجرین در محل سفارت این کشور برگزار شد.

دکتر نصیر احمد نور از تخصیص تخفیف 80 درصدی صدور پاسپورت دانشجویان در آینده ی نزدیک خبر داد

 

احمد نور در این نشست درباره هزینه صدور پاسپورت های الکترونیکی اظهار کرد: مهاجرین مطمئن باشند که  هزینه صدور پاسپورتها به هیچ وجه نسبت به سال‌های قبل افزایش نداشته و حتی شاهد کاهش هزینه‌ها نیز هستیم.

سفیر افغانستان در ایران با اشاره به اینکه  120 دلاری که برای هر پاسپورت دریافت می‌شود، برای این است که در هزینه تمدید پاسپورت‌ها صرفه جویی شود، گفت: با این حال مسئولین سفارت یک سری تخفیفات را در این باره در دستور کار خود قرار داد است.

وی با بیان اینکه 50 درصد تخیف برای زوجین ، 20 درصد کودکان و 50 درصد معلولین و از کار افتادگان در نظر گرفته‌ایم، افزود: در مورد تخفیفات مربوط به دانشجویان باید بگویم ما درخواست مکتوب 80 درصد تخفیف خود را به ارگ ریاست‌جمهوری ارسال کرده‌ایم اما تاکنون دستوری مبنی بر موافقت با این درخواست  اعلام نشده است.

 احمد نور درباره مشکل مغایرت نام‌های شناسنامه‌ای و نامی که بر روی مدارک اقامتی درج شده است، نیز بیان داشت: در این باره با مسئولان ایرانی به تفاهم رسیده‌ایم تا در نوبت بعدی صدور کارت آمایش همان نامی که بر روی تذکره افراد درج شده است، روی کارت‌های  آمایش استفاده شود.

دکتر نصیر احمد نور از تخصیص تخفیف 80 درصدی صدور پاسپورت دانشجویان در آینده ی نزدیک خبر داد

 حجة الاسلام و المسلمین واعظ زاده نیز در ادامه این نشست گفت: مسئولان نباید دانشجویان مهاجر در ایران که از طریق کنکور و آزمون‌های سراسری این کشور وارد دانشگاه شده اند را با دانشجویان بورسیه که از داخل و با جیب‌های پر از دلار پذیرش دانشگاه‌ها را گرفته اند مقایسه بکنند.

وی افزود: دانشجویان مهاجر حتی در برخی از رشته‌های تحصیلی باید ترمی بیش از هفده میلیون تومان به دانشگاه مذکور پرداخت کنند که این مبلغ واقعا از عهده دانشجوی مهاجر و خانواده های شان خارج است.

واعظ‌زاده با اشاره به هزینه بالای تمدید پاسپورت دانشجویی نیز یادآور شد: در نشستی که فروردین ماه سال جاری در همین ساختمان برگزار شد مسئولین سفارت قول تخفیف پنجاه درصدی هزینه صدور و تمدید پاسپورت‌های دانشجویان را به نمایندگان اقشار مختلف مهاجر دادند که متاسفانه در حال حاضر با آغاز روند صدور پاسپورت های الکترونیکی و گذشت شش ماه از آن جلسه از تخفیف پنجاه درصدی هیچ خبری نیست.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.