مدیر کل آموزش و پرورش تهران گفت: ۸۲ درصد دانش‌آموزان تهرانی در مدارس دولتی و ۱۸ درصد در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عباسعلی باقری مدیر کل آموزش و پرورش  تهران در همایش بزرگ باغبانان مهر و مهربانی که صبح امروز در تالار وزارت کشور برگزار شد، اظهار کرد: ما در تهران حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار دانش آموز داریم که از این تعداد ۹۰۰ هزار نفر در مدارس دولتی و ۲۰۰ هزار نفر در مدارس غیردولتی تحصیل می کنند.

وی بیان کرد: تعداد دانش آموزان تهرانی از جمعیت کل برخی استان‌ها و تعداد دانش آموزان مدارس غیردولتی تهران از جمعیت برخی استان ها بیشتر است.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران افزود: ما حدود ۶۰ هزار نفر از کارکنان در نظام آموزش و پرورش داریم که حدود ۴۳ هزار نفر از آنها را زنان و بقیه را مردان تشکیل می دهند.

باقری‌ عنوان کرد: 73 درصد از کارکنان‌ آموزش و پرورش را‌ زنان‌ و 27 درصد‌ را مردان تشکیل می‌دهند‌ همچنین‌ 82 درصد‌ دانش‌آموزان تهرانی‌ در مدارس دولتی‌ و 18 درصد‌ در مدارس‌ غیردولتی‌ تحصیل می‌کنند‌.

تلاش برای ارتقاء کیفیت تعلیم و تربیت در مدارس

وی تأکید کرد: بر اساس سند تحول‌ ما به دنبال‌ ارتقاء کیفیت تعلیم و تربیت در مدارس هستیم برای این منظور‌ اهداف ما‌ بومی‌سازی شده است تا مدارس‌ با سیاست‌های آموزش و پرورش آشنایی لازم پیدا کنند. خانواده و مدرسه‌ نقش مهمی در تربیت‌ ایفا می‌کنند، توان ذهنی‌ افراد در خانواده‌ها و مدارس‌ شکل می‌گیرد‌. کار تربیت‌ بسیار دشوار است‌ زیرا انسان‌ها شبیه هم نیستند‌ نسخه واحدی‌ برای تربیت‌ وجود ندارد.

مدیر آموزش و پرورش شهر تهران تصریح کرد: مدیران آموزش و پرورش‌ باید دارای صلاحیت‌های حرفه‌ای لازم باشند‌. مدیران و معلمان‌ باید بتوانند‌ اعتماد خوبی را با دانش‌آموزان برقرار کنند‌ برای این منظور‌ آنها باید‌ صادق‌، شفاف‌ و دارای‌ صلاحیت‌ لازم باشند. مدیران باید تلاش کنند در یک تا 2 ماه نخست سال تحصیلی‌ اعتماد دانش‌آموزان را جلب کنند‌.

باقری‌ گفت: مدیران سه وظیفه‌ هدایت، حمایت‌ و نظارت را دارند‌، مدیران باید چشم‌انداز‌ها‌ و اهدافشان‌ را به روشنی بیان کنند بهترین نظارت‌، نظارت بالینی‌ و حضوری‌ است و مدیران باید در مدارس نظارت بالینی داشته باشند. مهم ترین ویژگی نظارت بالینی این است که خود فردی که نظارت می‌کند بر امور مربوطه‌ مسلط‌ باشد‌.

وی یادآور شد: بهترین‌ مدیر پایه ابتدایی‌ فردی است که خودش‌ پایه‌های ابتدایی را تدریس کرده باشد‌ و در کلاس‌ بنشیند‌ و به طور صمیمانه‌ نقاط‌ ضعف‌ معلم را با او در میان بگذارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.