مدیرکل توسعه ایمنی راه و حریم سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، از اتخاذ تدابیری برای بالا بردن سطح ایمنی نقاط حادثه خیز راه های کشور که 30 درصد تصادفات جاده ای را به خود اختصاص داده خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبر، مهران قربانی مدیرکل توسعه ایمنی راه و حریم سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با بیان اینکه یکی از عوامل بروز تصادفات وجود نقاط حادثه خیز در جاده هاست گفت: مشخص کردن نقاط حادثه خیز جاده ها و رصد آنها به منظور ارتقای ایمنی سطح راهها صورت می‌گیرد و این بدان معنی نیست که همه تصادفات سالانه کشور در این نقاط اتفاق می‌افتد.

 قربانی افزود: در همه کشورهای پیشرفته و درحال توسعه فرایند علمی برای ارتقای سطح ایمنی راه ها صورت می‌گیرد. در این فرایند با استفاده از اطلاعات تصادفات و آمارگیری، نقاطی که بیشترین تصادف را داشته کاندید و با تمرکز بیشتری آن نقاط را مورد بررسی قرار می‌دهند که در ایران هم این کار انجام شده است.

وی ادامه داد: طی سه سال منتهی به شهریور سال 1394 این کار صورت گرفت و سه هزار و ۳۹۲ نقطه برای بررسی و ایمنی بیشتر به ما معرفی شد که از این بین یک هزار و585 نقطه تایید و تعیین شد که اقدامات کارشناسانه بیشتری در آن نقاط انجام گیرد.

وی با بیان اینکه دسترسی ها، کاربری های حاشیه جاده ها و تابلوهای غیرمجاز از جمله عواملی است که موجب حواس پرتی راننده ها و تصادف می شود، گفت: در بررسی‌های صورت گرفته ما سعی کردیم با نصب تابلوهای مضاعف در این نقاط به رانندگان هشدار دهیم تا دقت بیشتری در این نقاط داشته باشند.

قربانی اطلاع رسانی با تابلو، نصب پل عابر پیاده در مکان های حادثه‌خیز مسکونی، اقدامات ایمن سازی با نصب علائم و تجهیزات را از جمله راهکارهای ارائه شده برای بالا بردن سطح ایمنی راه ها عنوان کرد و گفت: اقدامات ایمن سازی در هر نقطه با توجه به اطلاعاتی که در آن منطقه توسط کارشناسان ما ارائه می شود، صورت می گیرد. گاهی اوقات در بررسی‌ها مشخص می شود که اقداماتی فراتر از نصب علائم باید صورت گیرد از جمله تصحیح هندسی راه‌ها و جاده‌ها که هزینه بیشتری نیز در بر دارد.

وی افزود: طی اقداماتی صورت گرفته آمار تصادفات منجر به فوت در این نقاط، نسبت به سال های گذشته ۸۰ درصد کاهش یافته است.

وی در پایان گفت برخی از راه‌ها مانند آزاد راه تهران- قم که در کشور بالاترین سطح استاندارد را دارد نیز گاهی به دلایلی حادثه‌خیز می شود که این راه ها نیز مورد بررسی قرار گرفته و اقدامات لازم صورت می گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار