رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیمار‌ی‌های طیور اداره‌کل دامپزشکی استان کردستان از تزریق بیش از ۲۳ میلیون قطعه جوجه به مرغداری‌های این استان خبرداد.  

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛محمدطاهر پارسافر گفت: جوجه‌ریزی واحدهای مرغداری گوشتی استان کردستان در نیمه اول سال‌جاری در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته بیش از 20 درصد افزایش پیدا کرده و به مرز 23 میلیون قطعه رسیده است.

وی افزود: هشدارهای لازم در خصوص تبعات ناشی از افزایش جوجه‌ریزی و تراکم، به مرغداران استان داده شده و دامپزشکی کردستان به منظور صیانت از صنعت مرغدارای استان اقدامات لازم را بعمل آورده است.

به گفته پارسافر، اجرای سیستم مراقبت فعال و غیرفعال از واحدهای مرغداری استان، نظارت بر کیفیت جوجه یکروزه تولیدی و صدور مجوز بهداشتی جوجه‌ریزی از جمله اقدامات موثر دامپزشکی کردستان است.

وی خاطرنشان کرد: نظارت بر فاصله زمانی جوجه‌ریزی، نظارت بر توزیع واکسن و واکسیناسیون در واحدهای مرغداری، همکاری با واحدهای مرغداری در پیگیری مشکلات هفته اول پرورش از دیگر فعالیت‌های این ارگان است.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور اداره‌کل دامپزشکی استان کردستان تصریح کرد: کیفیت پایین جوجه‌های یکروزه بعنوان یکی از عواقب اصلی افزایش قیمت جوجه یکروزه ناشی از افزایش جوجه‌ریزی، برگزاری جلسات کارگروه تخصصی طیور و ارائه توصیه‌های لازم به مرغداران استان بویژه در تامین جوجه یکروزه از منابع مطمئن، از اهم اقدامات انجام شده توسط دامپزشکی کردستان در راستای کنترل و پیشگیری از بیماری‌های طیور در سطح استان است.

انتهای پیام/م

افزایش 20 درصد جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری گوشتی استان کردستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.