مدیرکل شرکت غله وخدمات گلستان گفت: یک میلیون و ۱۰۲ هزار تن گندم در فصل خرید سال‎جاری در استان خریداری شده که ۷۰ درصد آن به دیگر استان‌ها صادر می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،حمیدرضا علی‌محمدی، عصر امروز در جمع خبرنگاران درباره تولید گندم در استان اظهار داشت: یک میلیون و ۱۰۲ هزار تن گندم در فصل خرید سال‌جاری توسط ۱۰۰ مرکز خرید تضمینی از کشاورزان استان گلستان خریداری شد که تنها حدود ۳۰۰ هزار تن آن نیاز مصرفی استان است.

وی گفت: مازاد گندم‎‌ها به میزان ۸۰۰ هزار تن با هماهنگی شرکت بازرگانی دولتی ایران به سایر استان‌ها حمل خواهد شد.

مدیرکل شرکت غله وخدمات استان گلستان تصریح کرد: با توجه به اینکه گندم تولیدی گلستان مرغوب است، برای انجام اختلاط گندم دردیگر استان‌ها تاکنون مقدار ۴۱۷ هزار تن گندم استان به ۱۳ استان دیگر کشور حمل شده است.

وی اظهار کرد: از این مقدار گندم، ۳۴۹ هزار و ۲۹۳ تن ازطریق حمل و نقل جاده‌ای و کامیون و بقیه آن از طریق خطوط ریلی به استان‌های البرز، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، سمنان، خراسان‌رضوی، سیستان و بلوچستان، قم، کرمان، گیلان، مازندران، مرکزی و یزد حمل و منتقل شده است.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان گلستان درباره پرداخت مطالبات گندمکاران تصریح کرد: تاکنون مبلغ ۱۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال که بیش از ۷۷ درصد کل مطالبات می‌شود، بابت گندم‌های خریداری شده به حساب کشاورزان واریز شده است.

انتهای پیام/پ

پرداخت مطالبات گندمکاران گلستانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.