به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ و به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه، امیرحسین فدائی با اعلام این خبر اظهار داشت: کایزن به معنای بهبود مستمری است که تمامی افراد یعنی مدیران، کارکنان و کارگران را در بر می گیرد.
وی افزود: کایزن بر این اصل استوار است که شیوه زندگی انسان شامل زندگی شغلی، زندگی اجتماعی و زندگی خانوادگی بایدبه طور پیوسته و مداوم بهبود یابد؛ فرهنگ کایزن و تعامل آن در بین لایه ها و سازمانهای مختلف اجتماعی در کشور باعث می شود تا کارخانه به دانشگاه تبدیل شود و دانشگاه به کارخانه، کارگر(کارمند) از مدیر بیاموزد و مدیر از ایده های کارگر(کارمند) بهره مند گردد.
مدیر روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: پیام استراتژی کایزن در این جمله است که حتی یک روز را نباید بدون ایجاد نوعی بهبود در یکی از بخشهای سازمان یا شرکت سپری نمود.
فدائی شناسایی و حذف تمام فعاليت هاي هزينه زا و فاقد ارزش توليد و یا تلفیق فعالیت های موازی و افزودن آن دسته از فعاليت هايي كه براي تكميل و بهبود سطح كيفي خدمات لازمند را از اقدامات تحقق کایزن برشمرد.
وی خاطرنشان کرد: در مدل مدیریتی کایزن هر چه به سطوح پايين تر مي آييم از وظايف ايجاد بهبود كاسته و به وظايف حفظ و نگهداري بهبود افزوده مي شود، مديران سطوح بالاتر سازمان بايد همواره بخش اعظم وقت خود را صرف بهبود سازمان نمايند و امور جاري را كه جنبه نگهداري دارند به سطوح پايين تر واگذار كنند و كاركنان يك سازمان همواره بايد به فكر بهبود و حفظ دستاوردهاي بهبود در سازمان خود باشند .
به گفته این مقام مسئول، دوره مذکور از دوره های مصوب سازمان دامپزشکی و برگزار کننده آن واحد آموزش و همچنین مدرس این دوره نیز کارشناس ارشد مدیریت منابع انسانی نادر طهماسبی از کارکنان اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه بود.
انتهای پیام/پ