در جلسه مسئولان ارشد استان مرکزی با وزرای مربوطه در تهران مشکلات صنایع این استان به ویژه آذرآب و هپکو بررسی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛  حاجی پور رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان مرکزی گفت: در جلسه ای  با حضور مسئولان ارشد استان مرکزی، نمایندگان اراك در مجلس شورای اسلامی و وزرای صنعت، معدن و تجارت، اقتصاد، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس بانک مرکزی، در محل وزارت صنعت تهران مشکلات صنایع استان مرکزی بررسی شد.

پیگیری مشکلات آذرآب و هپکو در تهران + عکس

حاجی پور افزود: در این جلسه مصوب شد مجمع آذرآب به زودی در استانداری مرکزی تشکیل و با حضور نماینده بورس و بانک سرمایه گذار حسابرسی از این شرکت انجام شود وپس از برگزاری مجمع و تعیین مدیر عامل جدید آذرآب، اقداماتی در راستای تقسیط بدهی به تامین اجتماعی ، امور مالیاتی و صدور گواهی ماده ۱۸۶ انجام شود و هماهنگی برای ترخیص مواد اولیه این شرکت در گمرک بدون نیاز به ضمانت نامه بانکی صورت گیرد.

حاجی پور افزود: در این جلسه مقرر شد در راستای حمایت از تولید داخل ثبت هر گونه سفارش واردات کالای تولیدی به کشور متوقف شود ،تسهیلات ۵۰ میلیارد تومانی مصوبه کارگروه ملی توسط بانک ملی پرداخت شود و شرکت های هپکو و آذرآب مشمول بخشنامه طرح رونق تولید مبنی بر مشمول نشدن چک های برگشتی این دو شرکت قرار گیرند.

وی اضافه کرد: پیگیری قراردادهای منعقده شرکت آذرآب با کارفرمایان و به نتیجه رساندن آن و جلوگیری از لغو و فسخ قراردادها و همکاری تامین اجتماعی نسبت به ارائه خدمات و تمدید اعتبار دفترچه های کارگران هپکو از دیگر مصوبات این جلسه بود.

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان مرکزی ادامه داد: در این جلسه در مورد هپکو هم سازمان خصوصی سازی مکلف شد طی چند روز آینده نسبت به پرداخت کلیه بدهی های این شرکت به کارگران اقدام نماید و نظارت کامل بر عملکرد سهامدار جدید هپکو انجام دهد .

وی تصریح کرد: در جلسه بررسی مشکلات صنایع استان مرکزی در تهران همچنین مقرر شد از واردات و ثبت سفارش محصولات تولیدی هپکو از خارج از کشور جلوگیری شود ،قرارداد شرکت هپکو با سازمان همیاری شهرداری ها برای ساخت ماشین آلات راه سازی تمدید شود وقرارداد ساخت ۳۰۰۰ دستگاه ماشین آلات توسط شرکت هپکو و تحویل به سازمان مدیریت بحران کشور انجام شود.

انتهای پیام / ج

جلسه بررسی مشکلات صنایع استان مرکزی در تهران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
France
احمد
۲۱:۲۷ ۰۳ مهر ۱۳۹۶
باسلام بابا این که مدیرعامل شرکت هست از فامیل های بنده است ایشان تا حالا مدیر یه سیستم دو نفره هم نبوده فقطبا دلالی در بازار بورس پولدار شده من که گوسفندداشته باشم بهش نمیدم چرا ببره ولا از آشنایان من است و الانم با هم دوستهستیم