معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی گفت:سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی فردوس در نمایشگاه هدایای مسکو به نمایش گذاشته شدند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ عباس زاده، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی گفت:نمایشگاه هدایای مسکو از تاریخ 19 تا 22 سپتامبر در روسیه با حضور هنرمند استان در رشته تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی از شهرستان فردوس برگزار شد.

وی با بیان اینکه نیره صالح نیا هنرمند فردوسی در زمینه تراش سنگ در این نمایشگاه حضور داشت،افزود: با توجه به ظرفیت¬ و پتانسیل¬های کشور روسیه در زمینه صادرات محصولات صنایع دستی و لزوم بازاریابی و شناخت سلایق آن کشور و همچنین به منظور حمایت از هنرمندان و صنعتگران با هدف ارتقاء توان رقابتی محصولات صنایع دستی در بازارهای بین-المللی، هنرمند استان در این نمایشگاه حضور یافت.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی با بیان اینکه هزینه اجاره غرفه با تجهیزات برای هنرمند مشارکت کننده در نمایشگاه مذکور توسط سازمان میراث فرهنگی کشور پرداخت شده است، گفت:با توجه به محدودیت فضا، انتخاب متقاضیان با توجه به سابقه حضور در نمایشگاه های خارج از کشور، دارا بودن کاتالوگ، لوح فشرده تبلیغاتی، کارت ویزیت به زبان روسی و یا انگلیسی و کیفیت محصولات توسط سازمان مرکزی صورت پذیرفته است.

عباس زاده با بیان اینکه این نمایشگاه صرفا جنبه بازرگانی داشته است،افزود:فروش محصول تنها در روز آخر نمایشگاه مجاز بود.
انتهای پیام/ب


حضور صنعتگر استان خراسان جنوبی در نمایشگاه هدایای مسکو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.