امنیت افغانستان و راه های عملی شدن استراتژی جدید آمریکا در این کشور، محور اصلی بحث نشست شورای امنیت سازمان ملل خواهد بود.

نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره افغانستانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، شورای امنیت سازمان ملل متحد، عصر امروز در نشستی اوضاع جاری افغانستان را مورد بحث و بررسی قرار خواهد داد. 

امنیت افغانستان و راه های عملی شدن استراتژی جدید آمریکا در این کشور، محور اصلی بحث در این نشست خواهد بود.

انتظار می رود «تادامیچی یاماموتو»، نماینده ویژه سازمان ملل در افغانستان، نتایج بررسی های خود از اوضاع جاری این کشور را با اعضای شورای امنیت ملل متحد مطرح نماید.

نشست امروز شورای امنیت سازمان ملل در حالی برگزار خواهد شد که رئیس جمهور افغانستان روز پنجشنبه هفته گذشته در دیدار با همتای آمریکایی خود، درباره اوضاع افغانستان و روابط دو جانبه گفتگو کرده بود.

قابل ذکر است که سازمان ملل متحد در تاریخ 15 سپتامبر در گزارشی مفصل، درباره توسعه سیاسی، همکاری های امنیتی، حقوق بشر، همکاری های بشری و مبارزه علیه مواد مخدر در افغانستان معلومات داده بود. همچنین در این گزارش از مخالفت های سیاسی که حکومت وحدت ملی با آن مواجه است، ادامه چالش های امنیتی و بهبود همکاری های منطقه ای یاد شده بود.

این گزارش در بخش تحولات امنیتی، از کشته شدن بیش از پنج هزار غیر نظامی بین ماه جنوری تا جون امسال یاد کرد و به طور ویژه، به حمله هشتم مارچ به بیمارستان «سردار محمد داود خان» و حمله تانکر مملو از مواد انفجاری در ۳۱ ماه می اشاره کرده بود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.