استاندار سیستان و بلوچستان گفت: نقش دادن به بانوان این استان سخت‌تر از هر استان دیگری بود، ولی امروز نگاه‌های توام با تعصب و سخت گذشته به زنان استان تغییر پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان در جلسه کارگروه تخصصی بانوان و خانواده در زاهدان با تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع) گفت: حضور معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده در فاصله کمتر از دو ماه از شکل گیری دولت، نشان از تکریم نقش بانوان این استان و اراده برای پشتیبانی از ایفای نقش پررنگ‌تر زنان در جامعه بعنوان ضرورت اجتناب ناپذیر این منطقه است.

هاشمی با اشاره به بیگانگی نسبت به ظرفیت اصلی انسانی به عنوان اصل سرمایه در کشور گفت: رفع این بیگانگی نسبت به سرمایه ملی، نقش و رسالت بزرگ معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده را می‌طلبد.

استاندار با بیان اینکه خداوند می‌فرمایند؛ جنسیت برای تکامل انسان است، اظهار داشت: جنسیت حاصل خلقت است و ما نمی‌توانیم در مقابل این تفاوت حرفی داشته باشیم.

نماینده عالی دولت با بیان اینکه مردان محصول تربیت زنان و وامدار تربیت مادر هستند، یکی از دستاورد‌های ارزشمند جمهوری اسلامی ایران را ایجاد فرصت برابر راهیابی زنان به کرسی دانشگاه عنوان کرد.

وی با اشاره به موانع زیاد حاصل از تعصب در مسیر نقش آفرینی زنان و دختران در اجتماع، تصریح کرد: امروز عصر مرزبندی‌ها گذشته است و بودن بر موضع دانش و مدار علم تغییر را الزام آور می‌کند.

هاشمی تصریح کرد: در شرایطی که ناامنی در استان زبانزد شده بود و در بیرون از استان و حتی در درون هم احساس امنیت نبود با رویکرد احتماعی، فرصت سازی و نقش دادن مطابق شان انسانی را با کرامت مورد توجه قرار دادیم و تغییرات خوبی در استان آغاز شد.

وی خطاب به خانم ابتکار گفت:: شما با انبوهی از مهارت، تجربه و برد شخصیت بین المللی از این اعتبار برای ارتقاء جایگاه جامعه زنان کمک بگیرید تا تغییر حاصل شود.

استاندار گفت: باید قانونی تصویب شود که طی پنج سال ۳۰ درصد از پست‌های مدیریتی به تدریج به بانوان واگذار شود، همچنین بازنگری در پاره‌ای از تصمیمات در رشته‌های دانشگاهی و بازنگری در سازمان امور اداری و استخدامی کشور با توجه به اینکه ۶۰ درصد فارغ التحصیلان زن هستند، مورد انتظار است.

وی ضمن تاکید بر داشتن برنامه جدی جهت صادرات تولیدات اشتغال خانگی گفت: عملی نمودن این موضوع، نیازمند مصوبه خاص با تسهیلات و حمایت‌های ویژه است.

هاشمی گفت: در راستای حمایت از بانوان هنرمند، بازارچه صنایع دستی با ۱۷۰ غرفه در بازه زمانی ۱۸ ماهه در مرکز شهر زاهدان در اختیار تولید کنندگان زن، خانواده‌های بی سرپرست، خودسرپرست و هنرمندان بصورت رایگان قرار گرفته که باید زمینه صادرات این تولیدات فراهم شود.

استاندار خواستار نگاه حمایتی از تولیدات صنایع دستی زنان استان شد و افزود: امروز نگاه به صنایع دستی ایران نگاه ارزشمندی است که باعث شده برخی کشور‌ها با کپی صنایع دستی موقعیت ممتاز اقتصادی برای خودشان ایجاد کنند.

وی از معاون رئیس جمهور درخواست کرد:با توحه به افزایش سهم زنان در مناصب مدیریتی طی پنج سال، لازم هست برای جدی شدن نوع نگاه به نقش‌ها و مطالبه گری بانک اطلاعاتی زنان توانمند از استانداری‌ها دریافت شود.

هاشمی با بیان اینکه میل به انتخاب در جامعه ایران مردانه است گفت:: وقتی توانمندی‌های بانوان خودش را در جامعه نشان داد میل به ایفای نقش بانوان در جامعه متفاوت می‌شود.

وی اضافه کرد: تغییر نگاه در جامعه انسانی و تغییر رویکرد برای انتخاب بعنوان یک ضرورت ملی با هدف برداشتن گام‌های استوار باید عمومیت پیدا کند.

وی ادامه داد: در همین راستا، از مجموع ۱۴۰۷ نفر از زنان ثبت نام شده در انتخابات شورا‌های شهر و روستا، ۴۳۰ نفر انتخاب شدند که این اتفاق مبارک باید در کشور عمومیت یابد.

 

انتهای پیام/ی

جنسیت حاصل خلقت است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.