با تصویب شورای پایش گندم ، آرد و نان استان درصد میزان استحصال سبوس در آرد کاهش یافته و همین امر باعث تیرگی در رنگ نان شده است .

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،رحیمی مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 9کشور گفت: با تلاش های صورت گرفته ، شاهد افزایش کیفیت نان و به طبع آن افزایش درصد رضایت مندی مردم در ماه های اخیر هستیم.

وی با بیان اینکه تا رسیدن به شرایط بسیار مطلوب فاصله زیادی داریم گفت: با پیشنهاد افزایش میزان سبوس موجود در آرد توانستیم گام بسیار مهمی را در تضمین سلامت افراد جامعه برداریم.

رحیمی در خصوص درصد سبوس گیری در آردهای مختلف افزود: در این خصوص بحث های کارشناسی زیادی صورت گرفت و ساعت ها در کمیته های مختلف کارشناسان این امر به بحث و تبادل نظر پرداختند و در نهایت با ارائه نظرات کارشناسی در جلسه شورای پایش گندم ،آرد و نان و به ریاست معاون  اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری کرمانشاه ، درصد سبوس گیری از آرد نان سنگک به زیر 10 درصد کاهش یافت که تیرگی رنگ نان نیز به این علت می باشد

وی در خصوص شایعه افزودن مواد غیر مجاز به نان در واحدهای نانوایی نیز گفت : در طرح بازرسی مشترک با حضور نمایندگان اعضا شورای پایش و به ریاست فرمانداران هر شهرستان تا کنون هیچ گزارشی از مشاهده افزودنی های غیر مجاز بخصوص بلانکیت ( جوهر قند ) در سال جاری به این شرکت ارائه نشده است.

وی از مردم خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی واحدهای خبازی ، مراتب را با شماره تلفن های 38220902 و 38235833 در میان بگذارند تا بازرسین شرکت غله در اسرع وقت به شکایات احتمالی شهروندان محترم رسیدگی نمایند.

 

انتهای پیام/ی

تیرگی نان و افزایش سبوس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.