پلیس اسپانیا با حمله به چند وزارتخانه، چند مقام بلندپایه کاتالونیا را دستگیر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، روز چهارشنبه، پلیس اسپانیا در نخستین عملیات خود در کاتالونیا وزیر اقتصاد این بخش خودمختار را دستگیر کرد. مقامات دولتی کاتالونیا اعلام کردند عملیات پلیس در این منطقه در آستانه برگزاری همه‌پرسی استقلال این بخش خودمختار صورت گرفته است.

یک شاهد عینی به رویترز گفت صدها معترض مقابل وزارت اقتصاد دولت محلی کاتالونیا جمع شده و شعار «ما رای خواهیم داد» سر دادند.

از آن‌جا که به نظر نمی‌رسد این منطقه ثروتمند که در شمال شرقی اسپانیا واقع شده است، همه‌پرسی جدایی را که دولت مرکزی اسپانیا آن را غیرقانونی خوانده است متوقف کند، در روزهای اخیر تلاش نیروهای پلیس برای جلوگیری از انجام این همه‌پرسی افزایش یافته است.

منابع آگاه اعلام کردند نیروهای پلیس وارد دفاتر وزارتخانه اقتصاد، وزارت کشور، وزارت خارجه، وزارت رفاه، وزارت ارتباطات و وزارت مالیات کاتالونیا شده اند. روزنامه لا ونگاردیا گزارش داد نزدیک به 10 مقام بلندپایه محلی در این عملیات دستگیر شده اند.

پلیس تایید کرد این عملیات را در رابطه با همه‌پرسی ممنوعه انجام داده است؛ با این حال از ارائه جزئیات در این‌باره خودداری کرد. منابع آگاه انجام دستگیری‌های دیگر را نیز تایید نکردند.

این منابع همچنین اعلام کردند کارلس پوجدمون – رئیس دولت کاتالونیا و حامی جدایی این منطقه از اسپانیا – درخواست برگزاری نشست اضطراری کابینه را ارائه داده است.

پس از آنکه دولت مرکزی قانونی بودن همه‌پرسی را به چالش کشید، دادگاه قانون اساسی این رای‌گیری را به حالت تعلیق درآورد. دولت مرکزی اعلام کرده است برگزاری این همه‌پرسی با قانون اساسی این کشور که اعلام می‌کند اسپانیا غیرقابل تجزیه است، تضاد دارد.

نیروهای پلیس اسپانیا به فرمان دادگاه، حمله به انتشارات، دفاتر روزنامه‌ها و شرکت‌های حمل و نقل خصوصی به منظور کشف دستورالعمل‌های آموزشی برای ایجاد حوزه‌های رای‌گیری و مدیریت صندوق‌ها را افزایش داده اند.

روز سه‌شنبه، گارد ملی اسپانیا بیش از 45 هزار پاکت نامه بسته بندی را شده که دولت کاتالونیا در صدد پخش آن‌ها به منظور اطلاع رسانی درباره همه‌پرسی بوده است کشف و ضبط کرد.

انتهای پیام/

 

درگیری‌ها در کاتالونیا در مخالفت با برگزاری همه‌پرسی استقلال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار