مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر اینکه هدف اصلی و مهم قیام حسینی(ع) زنده نگه‌داشتن اسلام بوده است، گفت: هر برنامه و موضوعی غیر از اسلام وسیله‌ای بیش نیست.

ماندگاری اسلام هدف قیام امام حسین(ع) بودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، آیت الله العظمی عبدالله جواد آملی یکی از مراجع تقلید شیعیان شامگاه شنبه در مراسم عزاداری شب عاشورای حسینی(ع) که در موسسه علوم وحیانی اسرا برگزار شد،با تأکید بر اینکه هدف اصلی و مهم قیام حسینی(ع) زنده نگه‌داشتن اسلام بوده است، گفت: هر برنامه و موضوعی غیر از اسلام وسیله‌ای بیش نیست.

وی با انتقاد از طرز تفکری که برای علم فارغ التحصیلی قائل است، گفت: هر عالمی در هر درجه‌ای از علم و معرفت باشد باید مدام پای مکتب دانش باشد.

آیت الله جوادی آملی با اشاره به اینکه خداوند به مؤمنان خاص صلوات می‌فرستد، اظهار کرد: نورانیت و معرفتی که حاصل از صلوات خداوند است در کدام مکتب علمی قابل احصا و تدریس است.

وی با بیان اینکه مرگ برای یک مؤمن لذیذترین و بهترین لذت دنیاست، ادامه داد: چرا در این لحظه زیبا همه اولیا و ائمه اطهار(ع) از مؤمن واقعی استقبال می‌کنند.

آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه محتوای زیارات و ادعیه الهی نیایش و خواهش از درگاه ربوبی است، اظهار کرد: زیارت جامعه کبیره دارای علم خاصی است که نمی‌توان آن را از دروس دانشگاه و حوزه کسب کرد.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) شهادت را به زیباترین شکل ترسیم می‌کنند، گفت: از دیدگاه ائمه طاهرین(ع) شهید کارش طیب و طاهر کردن جامعه است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم با بیان اینکه جامعه طیب و طاهر ثمرات پاک و مبرا دارد، ادامه داد: این ثمرات به دست آوردن عقل، عدل، قداست و انسانیت و ایمان به الله است.

وی با تأکید بر اینکه اشک و شهادت هدف نیست، گفت: گریه زمانی کارساز است که سلاحی برای حفظ دین، عفاف و امنیت جامعه باشد.

آیت الله جوادی آملی با اشاره به اینکه گریه دو جنبه بیرونی و درونی دارد، توضیح داد: بندگی و نیایش شبانه برای مبارزه با دشمن درون و گریه برای مظلومیت امام حسین(ع) ابزاری برای دشمنی با استکبار بیرونی است.

وی با تصریح بر این مطلب که ثمره گریه بر اباعبدالله(ع) باید «انی سلمن لمن سالکم و حرب لمن حاربکم» باشد ادامه داد: وارثان امام حسین(ع) تا زمانی که خواسته‌ها و هواهای خود را نمیرانند هیچ ارثی از میراث او نمی‌برند.

انتهای پیام/ع

کار شهید طیب و طاهر کردن جامعه است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.