محمودزاده در صحن علنی:

بسیاری از افراد بی‌سابقه صرفا با رابطه جایگزین مربیان باسابقه حق‌التدریسی شده‌اند

نماینده مردم مهاباد گفت:‌ متأسفانه بسیاری از مربیان با سابقه حق‌التدریسی فنی و حرفه‌ای به ناحق از گردونه تدریس حذف شده‌اند و افرادی با رابطه جایگزین آنان شده‌اند.

بسیاری از افراد بی‌سابقه صرفا با رابطه جایگزین مربیان باسابقه حق‌التدریسی شده‌اندبه گزارش  خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، جلال محمودزاده نماینده مردم مهاباد در جلسه علنی امروز (چهارشنبه، 12مهر96) درباره علت رعایت نشدن دستور‌العمل تبدیل وضعیت مربیان حق‌التدریسی فنی و حرفه ای خطاب به ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: در سال 1393 قانون تبدیل وضعیت مربیان حق‌التدریسی فنی و حرفه‌ای ابلاغ شد و مقرر بود که مربیان با سابقه تدریس از سال 91 و پیش از آن با مدرک فوق‌دیپلم به بالا تبدیل وضعیت شوند اما عملا در سر دفترچه آزمون ابلاغی شرطی با این مضمون که مربی متقاضی تبدیل وضعیت باید در سال 93 هم سابقه تدریس داشته باشد، اضافه شد که به وضوح خلاف قانون بود.

وی با اشاره به این که این مسئله منجر شد در سال‌های 92 و 93 بسیاری از این مربیان با سابقه به دلیل فقدان اعتبار لازم از گردونه تدریس حذف شوند، اظهار کرد: چگونه است که چنین شرط غیرمنصفانه‌ای که علت آن سازمان فنی و حرفه‌ای بوده است، دامن گیر کسانی شد که واجد شرایط لازم بوده‌اند.

محمودزاده با بیان این که تعداد این افراد در سطح کشور به هزار نفر می‌رسد، بیان داشت: این افراد کسانی هستند که حتی اجازه آزمون نیافته و یا آن که دعوت به مصاحبه نشده‌اند در حالی که سازمان فنی و حرفه‌ای متعهد به تبدیل وضعیت 4876 نفر از این عده می‌باشد.

نماینده مردم مهاباد افزود: مسئله دیگر آن است که این قانون در سال 91 تصویب شد و باید نهایتا پس از سه ماه آیین نامه آن ابلاغ می‌شد اما وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دو سال و نیم بعد از تصویب این قانون در مجلس آن را ابلاغ کرد که این مسئله نشان دهنده مقاومت این وزارتخانه و سازمان فنی و حرفه‌ای در برابر قانون مجلس است.

وی تصریح کرد: پنج سال از تصویب این قانون گذشته است و باید پاسخ داده شود که چرا در این بازه زمانی نتوانستیم قانون مجلس را اجرا کنیم و چطور فرصت نکردید در این زمان زیاد وضعیت استخدامی این افراد را تعیین تکلیف کنید.

محمودزاده گفت: متأسفانه بسیاری از افراد بی‌سابقه صرفا براساس رابطه و نزدیکی به برخی از مسئولان سازمان فنی و حرفه‌ای استخدام شده‌اند و جایگزین مربیان با سابقه‌ای شدند که به ناحق این سازمان آنان را از گردونه کار خارج کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار