مدیرکل میراث فرهنگی خبر داد؛

بالارونده از دیوار ارگ کریم خان در تعقیب پلیس

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس از پیگیری قانونی برای شناسایی فرد بالارونده از دیوار ارگ کریم خان خبر داد.

بالارونده از دیوار ارگ کریم خان در تعقیب پلیس

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مصیب امیری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس اظهار کرد: این اداره کل شکایتی به دستگاه قضایی در مورد اقدام فرد بالارونده از دیوار ارگ کریم خان در شیراز تسلیم کرده و پلیس فتا در حال شناسایی عامل اصلی این واقعه است.

وی افزود: ارگ کریم خانی از جاذبه‌های گردشگری شیراز و ثبت شده در آثار ملی است و همه تدابیر برای حفاظت و مراقبت از این بنای دوره زندیه انجام می‌شود.

امیری با اشاره به اینکه بالا رفتن از دیوار ارگ برای خودنمایی کاری ناپسند است اضافه کرد: این اقدام می‌تواند به سلامت فرد و به سلامت بنا لطمه بزند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس از شهروندان خواست تا نسبت به موارد مشابه حساسیت بیشتری داشته باشند و به پلیس اطلاع دهند.

وی ادامه داد: همه ما برای مراقبت و حفاظت از بنا‌های تاریخی مسئولیت داریم، صرفا میراث فرهنگی مسئول بنا‌ها و آثار فرهنگی و تاریخی نیست، حفاظت از این آثار باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه ما نهادینه شود.

ارگ کریم‌خانی از آثار تاریخی دوره زندیه شهر شیراز است و در میدان شهرداری این شهر قرار دارد.

اخیرا فیلمی در فضای مجازی منتشر شده که جوانی از دیوار ارگ بالا می رود و سپس پایین می آید.

انتهای پیام/ن

پیگیری میراث فرهنگی برای شناسایی فرد بالارونده از دیوار ارگ کریم خان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار