مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی از احیاء مجدد پل تاریخی قلعه جوق (پل باراندوز) ارومیه و اختصاص یک هزارو ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار برای احیای این پل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ جلیل جباری گفت : حفاظت و نگهداری از آثار تاریخی آذربایجان غربی از اصلی ترین وظایف اداره کل میرلاث فرهنگی آذربایجان غربی است .


مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی ادامه داد : در سال 94 مطالعات آسیب شناسی پل تاریخی قلعه جوق ( پل باراندوز) ارومیه شروع شده و اقدامات اولیه برای بستر سازی صفه زیرین پل که بخاطر سیل و فرسایش سالیان اخیر از بین رفته بود انجام گرفته است .


وی افزود: در همان سال 250 متر مکعب بستر رودخانه در محل پی پل بستر سازی شده و برای اینکار 150 میلیون ریال هزینه شد.


جباری گفت: فاز دوم از مرمت این پل مربوط به احداث پایه های سنگی است که با اعتباری بالغ بر یک هزارو300 میلیون ریال در ابعاد 100 متر مکعب درمراحل پایانی است .


مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی اضافه کرد : در فاز سوم مرمت آجر کاری و عملیات اصلی آغاز می شود که برای اتمام این مرحله نیز با بهره مندی از اعتبارات ملی و ستاد بحران استان مبلغ یک هزارو 500 میلیون ریال در نظر گرفته شده تا بطور کامل مرمت این پل به اتمام برسد .


گفتنی است پل تاریخی قلعه جوق یا پل باراندوز ارومیه مربوط به دوره صفویه بوده و در تاریخ 25/ 12/ 79 بشماره 3476 در فهرست آثار تاریخی کشور به ثبت رسیده است .

 

انتهای پیام/م

 

بیش از یک هزار میلیون ریال اعتبار برای احیاء پل تاریخی قلعه جوق ارومیه اختصاص یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.