رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی غرب استان تهران از شناسایی و انهدام یک باند بزرگ 14 نفره که با ارتباط از زندان به بیرون، از شهروندان کلاهبرداری تلفنی می‌کردند خبر داد.

انهدام باند 14 نفره کلاهبرداری تلفنی از داخل زندانبه گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ ‌حاج علی صالحی‌ در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا گفت: پس از دریافت گزارشی با موضوع برداشت غيرمجاز از حساب بانکی به مبلغ 800 ميليون ریال توسط افراد ناشناس، موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: مأموران پلیس فتا با بررسی اسناد و مدارک موجود متوجه شدند پول پس از برداشت از حساب بلافاصله به چندین حساب دیگر منتقل و همدستان متهم، اقدام به خرید از دستگاه‌های خودپرداز و فروشگاه‌های اینترنتی می‌کردند، این در حالی است که متهمان از کارتهای بانکی سایر افراد استفاده می‌کردند و عملا هیچ‌گونه ردی از خود بر جای نمی‌گذاشتند.

رئیس پلیس فتا غرب استان تهران ادامه داد: با اقدامات و بررسی‌های پلیسی پس از تحقیق و احضار مرتبطان با این پرونده، عوامل اصلی که از محبوسان‌ زندان رجايي شهر کرج بودند شناسایی شده که به همین ترتیب سایر افراد و همدستان متهم نیز در خارج از زندان دستگیر شدند.

سرهنگ صالحی بیان کرد: در مجموع تعداد 14 متهم که از ساکنان شهرستان‌های ملارد و اسلامشهر بوده و در قالب یک باند بزرگ، کلاهبرداری تلفنی فعالیت می‌کردند با اقدامات پلیسی دستگیر و از آنان بيش از 50 عدد کارت عابر بانک متعلق به افراد غیر و بيش از 30 دستگاه گوشی تلفن همراه و سيم کارت کشف شد.

این مقام ارشد انتظامی در ارتباط با شیوه و شگرد کلاهبرداری متهمان گفت: متهمان از داخل زندان اقدام به برقراري تماس تلفني با سوژه‌های از قبل تعيين شده می‌کردند و با اعلام تماس از ارگان‌های دولتی به بهانه برنده شدن در جوايز قرعه کشي‌، اقدام به کلاهبرداري از ‌قربانیان‌ می‌کردند سپس از طريق ارتباط با عوامل خارج از زندان مبادرت‌ به خريد از دستگاه‌هاي pos و برداشت نقدي از خودپرداز و خريد‌هاي متعدد اينترنتي مي‌کردند.

سرهنگ صالحی افزود: همدستان متهم اصلی، در بیرون از زندان‌ از قبل تعداد زیادی کارت بانکي تهیه کرده بودند که به محض آماده شدن بستر کلاهبرداري، شماره کارت‌ها از طريق پيامک به اطلاع عاملان اصلی در داخل زندان‌ رسانده و وجوه نامشروع به حساب‌های آنها واريز و از حساب برداشت مي‌شده است.

رئیس پلیس فتای غرب استان تهران در پایان خطاب به شهروندان تاکید کرد: شهروندان محترم باید مدنظر داشته باشند که برای دریافت پول و جایزه فقط داشتن شماره 16 رقمی روی کارت لازم است از همین رو به هیچ عنوان نیاز نیست به دستگاه خودپرداز مراجعه کنند یا سایر اطلاعات کارت بانکی خود را در اختیار افراد غیر بدهند .

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.