استاندار اصفهان گفت : بر اساس قانون پس از انتخاب شهردار توسط شورا سه ماه فرصت تایید شهردار وجود دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رسول زرگرپور در مراسم معارفه شهردار اصفهان در سالن کوثر اصفهان به مدیریت محلی مردم در اداره شهرها اشاره کرد و گفت : این کار از تلاش های مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی است که خوشبختانه ثمره خوبی تا کنون داشته است.

وی از سقاییان نژاد و جمالی نژاد شهرداران قبلی اصفهان تشکر کرد و گفت : آنها تلاش کردند تا شهر به پویایی برسد و به خصوص آقای جمالی نژاد که کاربلد و جوان فعال بودند.

وی با بیان اینکه شهردار جدید اصفهان بار سنگینی بر دوش دارد افزود : امیدواریم در این مسیر موفق باشند.

زرگر پور با ببان اینکه 571 نفر در استان اعضای شورا داریم و 107 شهر در استان داریم گفت : تقریبا پرونده شهرداری استان رو به پایان است و در شهر بالای 200 هزار نفر جمعیت شهرداران کاشان اصفهان نجف آباد و خمینی شهر مشخص شدند.

وی با بیان اینکه شوراهای شهر پس از اولین جلسه سه ماه فرصت انتخاب شهردار دارند ودر این مدت باید یک سرپرست انتخاب کنند و حداقل یک ماه طول می کشد تا استعلام شهردار بیاید.

استاندار اصفهان تاکید کرد : بلافاصله پس از انتخاب شهر دار حکم زده نمی شود و باید صلاحیت فردی فرد انجام شود و تا کنون شش تا از شهردار توسط استاندار رد شده است و این ها به شورای حل تخلف می رود و قانون زمان برای این موضوع مشخص کرده است.

وی افزود: شورایی یک دست انتخاب شده است و مردم انتظار دارند انسجام درتصمیمات باشد و آقای نوروزی با رای قاطع انتخاب شد در حالی که شهردار قبلی با 13 رای انتخاب شده بود.

زرگرپور گفت : اقدامات بزرگی در شهر اصفهان انجام شده است و در کنار آن نیز چالش های ملی همانند طرح تفصیلی باقی مانده است و همه این ها امکان رانت و فساد داشت و خداشکر طرح تفصیلی الان مبنای کار قرار گرفته است و باید آن را حفظ کنید.

 

انتهای پیام/م

 

شهردار جدید اصفهان بار سنگینی بر دوش دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار