تیم ملی فوتبال نوجوانان کشورمان در نخستین دیدار خود در جام جهانی فوتبال، امروز (شنبه) به مصاف گینه می‌رود.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی نوجوانان کشورمان که برای چهارمین بار جواز حضور در رقابت های جام جهانی زیر 17 سال را کسب کرده است، باید شنبه ( امروز ) به مصاف گینه بروند.

ایران پیش از این در سال های 2001، 2009 و 2013 به این مسابقات راه یافته و 2 بار هم از مرحله گروهی صعود کرده بود.

این رقابت ها با حضور 24 تیم برگزار می شود و از آسیا(5 نماینده)، آفریقا(4 نماینده)، کونکاکاف(4نماینده)،آمریکای جنوبی(4 نماینده)، اقیانوسیه(2 نمیانده) و اروپا(5 نماینده) حضور دارند.

شاگردان چمنیان در گروه سوم با تیم های آلمان، کاستاریکا و گینه همگروه هستند و برای صعود کار سختی ندارند و درصدد هستند تا از این مرحله بالا روند.

بر همین اساس یوزهای جوان درحالی امروز به مصاف گینه می روند که عباس چمنیان، سرمربی ایران در نشست خبری پیش از بازی از قدرت بالای بازیکنانش گفت و آنها را برد برد صمم خواند.

سرمربی تیم ملی گفت: بعد از اینکه ما موفق شدیم در شهر گوا به جام جهانی برسیم, یک‌‌سال است که منتظر آغاز رقابت‌های جام جهانی هستیم و در طول این مدت تمرینات آماده‌سازی‌ تیم را انجام داده‌ایم تا برای بازی امروز (شنبه) آماده باشیم.

وی ادامه داد: ما خاطرات خوبی از شهر گوا داریم که امیدوارم این خاطرات خوب در جام جهانی هم تکرار شود. ما اینجا هستیم تا با تمام قدرت برای موفقیت ایران تلاش کنیم و هدفمان این است مقابل گینه به پیروزی برسیم.

همچنین گینه، نماینده فوتبال آفریقا در رقابت‌های قهرمانی این قاره به مرحله نیمه نهایی صعود کرد اما در پایان مقام سوم شد و راهی جام جهانی شد.

آنها در سال‌های ۲۰۱۵، ۱۹۹۵، ۱۹۸۹ و ۱۹۸۵ در جام جهانی حضور داشته‌اند و بهترین رتبه این تیم، چهارمی جهان در سال ۱۹۸۵ است.

همچنین شب گذشته نیز مسابقاتی از گروه های A و B برگزار شد و تیم های آمریکا ، پاراگوئه و غنا موفق به شکست حریفان خود شدند .

در گروه اول این رقابت ها، تیم ملی نوجوانان غنا موفق شد با یک گل از سد کلمبیا بگذرد و تیم ملی آمریکا نیز با سه گل حریف آسیایی خود هند را شکست داد . اما در گروه دوم این نیز ترکیه با تساوی 1 بر 1 مقابل نیوزیلند متوقف شد و در دومین دیدار نیز پاراگوئه در یک بازی پر گل موفق شد با نتیجه 3 بر 2 از سد مالی بگذرد.

دانستنی های جام جهانی نوجوانان

گروه بندی مسابقات؛

گروه اول: هند- آمریکا- کلمبیا- غنا

گروه دوم: پاراگوئه – مالی- نیوزلند – ترکیه

گروه سوم: ایران – گینه- آلمان- کاستاریکا

گروه چهارم: کره شمالی- نیجریه -برزیل- اسپانیا

گروه پنجم: هندوراس- ژاپن- نیوکالدونیا- فرانسه

گروه ششم: عراق- مکزیک- شیلی- انگلیس

از هر گروه 2 تیم به صورت مستقیم راهی مرحله بعدی می شوند و 4 تا از بهترین تیم های سوم نیز راهی مرحله یک هشتم نهایی خواهند شد. فرصت صعود هم به ترتیب بر اساس تعداد امتیاز، تفاضل گل، گل زده و ... است.

گروه مرگ این مسابقات، شامل تیم های کره شمالی، اسپانیا، برزیل و نیجریه است و آسانترین گروه نیز شامل پاراگوئه، مالی، ترکیه و نیوزلند است.


اولین میزبانی هندوستان

سال 2013، هندوستان در برزیل عنوان میزبانی این دوره از رقابت ها را گرفت. آنها با کشورهای جمهوری آذربایجان، ایرلند و ازبکستان رقابت کردند و در نهایت میزبانی را از آن خود کردند. بازی ها در 6 شهر مختلف به انجام می رسد , شهرهای مارگو، گوواهاتی، بمبئی، دهلی نو، کوچی و کلکته میزبانی این دوره از رقابت ها را بر عهده دارند.

غیبت قهرمان پرافتخار

تیم ملی فوتبال نیجریه با 5 قهرمانی پرافتخارترین تیم این مسابقات است. آنها در دو دوره اخیر نیز عنوان اولی را به دست آوردند اما در عین ناباوری جواز حضور در این دوره را کسب نکردند. برزیل با سه عنوان قهرمانی در رده بعدی پرافتخارها قرار دارد. غنا و مکزیک دو قهرمانی دارند. عربستان، فرانسه و سوئیس نیز یک قهرمانی دارند.

کارنامه ایران در جام جهانی نوجوانان

تیم ملی نوجوانان در سال 2001 با هدایت حمید علیدوستی در گروه چهارم بعد از کاستاریکا، مالی و پاراگوئه که 6 امتیاز گرفتند با صفر امتیاز آخر شد و خیلی زود به کشور بازگشتند و این دوره نیز ایرانی ها کاستاریکا همگروه هستند.

در سال 2009 ایران بالاتر ازکلمبیا، هلند و گامبیا با 7 امتیاز اول شد و به مرحله بعدی صعود کرد. شاگردان دوستی مهر در این مرحله به مصاف اروگوئه رفتند و با نتیجه 2-1 در وقت اضافه شکست خوردند و از صعود به مرحله یک چهارم نهایی بازماندند.

ایران در سال 2013 هم پس از آرژانتین و بالاتر از کانادا و اتریش با 5 امتیاز دوم شدند و به دور بعدی راه پیدا کردند. فرزندان علی دوستی مهر این بار به پست نیجریه قهرمان خوردند و با حساب 4-1 شکست خوردند و از دور رقابت ها کنار رفتند.

حالا این تیم با عباس چمنیان پا به هند گذاشته تا طلسم شکنی کند و از مرحله یک هشتم نهایی عبور کند و این ماجراجویی را ارتقا دهد. این تیم پر امید بعد از انجام سه بازی تدارکاتی با همتایان سوریه ای و تیم بزرگسالان پیکان هم اکنون در اسپانیا به سر می برد تا در اردویی چند روزه با تیم های نوجوانان فرانسه و مکزیک پیکار کند و خود را در شرایطی 100 درصد مهیای آغاز رقابت ها کند.

برنامه بازی های ایران:

7 اکتبر: ایران – گینه ساعت 20 به وقت محلی

10 اکتبر: ایران – آلمان ساعت 20 به وقت محلی

13 اکتبر: کاستاریکا – ایران ساعت 17 به وقت محلی

شرایط صعود ایران و احتمال رویارویی با میزبان

ایران اگر در گروه خود دوم شود باید با تیم دوم گروه اول پیکار کند. احتمال رویارویی با تیم میزبان و آمریکا وجود دارد. اگر سوم شود با تیم سرگروه گروه نخست یا گروه دوم پیکار خواهیم داد. اگر هم سرگروه شویم که حریفمان یکی از تیم های سوم و برگزیده گروه های یک، دو یا شش خواهند بود.

انتهای پیام/

 ایران به مصاف گینه می رود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار