نماینده مردم مبارکه گفت: طرح‌های عمرانی نیمه تمام باید به نظام خصوصی‌سازی واقعی واگذار شود و تبدیل به اختصاصی سازی نشود.

سعیدی: با واگذاری پروژه‌ها نظام خصوصی‌سازی نباید تبدیل به اختصاصی‌سازی شودبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، زهرا سعیدی نماینده مردم مبارکه در جلسه علنی امروز در جریان بررسی طرح واگذاری پروژه‌های نیمه تمام عمرانی به بخش خصوصی گفت: بر هیچ کسی پوشیده نیست که فعلا دولت توانایی اجرا و نهایی کردن پروژه‌های عمرانی را ندارد اما این مسئله هم باید مورد توجه قرار گیرد که متأسفانه پروژه‌های عمرانی زیادی تاکنون جوانان بسیاری از مردم را تهدید کرده است به گونه‌ای که هفته گذشته نامه‌ای از حوزه انتخابیه به دست بنده رسیده که این پروژه‌ها چندین کشته داده است و جواب نامه ما این بود که فعلا بودجه نداریم.

وی ادامه داد: در هر صورت باید برای حل این مشکل فکری شود با توجه به اینکه هم از میراثی که به دست ماست امانت کنیم و هم بر اساس نظام سهمیه‌ای، نظام بودجه‌ایمان را برنامه‌ریزی کنیم.

نماینده مردم مبارکه تصریح کرد: حدود 500 هزار میلیارد تومان طرح‌های نیمه تمام عمرانی کشور است که باید تکمیل شود و اگر با این رویه پیش رویم، 15 سال برای اتمام این طرح‌های عمرانی طول می‌کشد.

سعیدی با بیان اینکه هیچ چاره‌ای نداریم جز آن‌که بخش خصوصی را هم در این مسئله دخیل کنیم، تأکید کرد: البته مشروط به اینکه نظام خصوصی سازی باید واقعی باشد و تبدیل به اختصاصی سازی نشود و انتظار ما از سازمان برنامه و بودجه و دولت این است که آیین‌نامه‌هایی را بنویسند که هم بخش خصوصی با تسهیلات ویژه انگیزه لازم برای این کار را بدست آورد و از سوی دیگر این منفعت برای عموم مردم باشد نه یکسری افراد خاص.

انتهای پیام/ 

گزارش پروژه های عمرانی نیمه تمام در مجلس 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
در مورد خصوصی سازی جوری شده که مردم که پول ندارن هرشرکتی هم که خصوصی بشه
آخرین اخبار