جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسدارن گفت:با حضور پرصلابت نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس دشمن در آب های تحت نظارت ما حضور ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ،سردار علیرضا تنگسیری جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یادواره شهدای حماسه 16 مهر افزود: در زمان دفاع مقدس نیروی دریایی سپاه 6 سیلی محکم و 139 مقابله به مثل به امریکایی ها وارد کرد.

وی گفت: یکی از این سیلی های محکم حماسه 16 مهر سال 66 است که یک بالگرد امریکایی مورد هدف موشک سپاه قرار گرفت.

جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران افزود: آمریکایی ها در زمان جنگ سکوها و کشتی های نفتی ایرانی را در خلیج فارس مورد هدف قرار می دادند ولی کشتی های نفتی کشورهای حامی صدام و اروپایی ها به راحتی نفت را در این دریا جابجا می کردند.

سردار علیرضا تنگسیری گفت:در نبرد 16 مهر66، هفت نفر از نیروهای نیروی دریایی سپاه شهید شدند.

وی افزود:بعد از دفاع مقدس نیروی دریایی سپاه دو مورد امریکایی ها، دو مورد انگلیسی ها، یک مورد کانادایی ها و یک مورد استرالیایی ها که به آبهای سرزمینی ما وارد شده بودند دستگیرکردند.

جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت:اکنون نیروی دریایی سپاه دارای شناورهای تندرو حامل موشک هایی است که قادراست از فواصل زیاد هدف را مورد اصابت قرار دهد.

سردار علیرضا تنگسیری افزود:نیروی دریایی سپاه دارای سلاح هایی است که قادراست بالگردها و هواپیماها را ساقط کند و یا آتش حجیمی ایجاد کند که بخشی از این سلاح ها در رزمایش ها به نمایش گذاشته شده است.

وی گفت:خلیج فارس خانه ماست و ما به دنبال برقراری امنیت ، صلح و دوستی با کمک کشورهای همسایه هستیم
روز 16 مهر روز مبارزه با استکبار جهانی در خلیج فارس نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ف

حضور پرصلابت نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.