معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: دیر و عسلویه دارای کمترین میزان باسوادی در استان بوشهر هستند.

دیر و عسلویه دارای کمترین میزان باسوادی در استان بوشهر هستندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، غلامرضا دانش فر صبح یکشنبه در بازدید از حوزه امتحانی دوره انتقال شهرستان بوشهر اظهار داشت: در راستای توسعه سوادآموزی در سطح استان بوشهر تلاش‌های بسیار خوبی صورت گرفته است و شاهد حضور گسترده در دوره‌های سوادآموزی هستیم. شهرستان بوشهر با ۹۷.۵۶ درصد باسوادی دارای بیشترین میزان با سوادی در بین شهرستان‌های استان بوده است و پس از آن شهرستان دیلم با ۹۶.۶۲ درصد و گناوه با ۹۶.۴۴ درصد قرار دارد. کمترین میزان باسوادی در استان بوشهر نیز مربوط به دیر با ۹۳.۲۰ درصد و عسلویه با ۹۲.۰۴ درصد است.

وی از تلاش برای ارتقای سطح سواد شهرستان‌ها و مناطق با رتبه کمتر خبر داد و بیان کرد: در همین راستا طرح همسان‌سازی باسوادی در استان بوشهر اجرا می‌شود تا همه مناطق دارای رتبه باسوادی یکسانی شوند.

دانش‌فر با اشاره به اجرای این طرح برای گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال، افزود: هدف از اجرای طرح همسان‌سازی باسوادی در استان بوشهر، شتاب‌بخشی به خاتمه بی‌سوادی در شهر‌ها و روستا‌های استان است.

وی از برنامه‌ریزی برای رسیدن باسوادی درا ستان بوشهر به حد مطلوب جهانی تا پایان برنامه ششم توسعه خبر داد و گفت: از فرهنگیان شاغل و بازنشسته به‌ویژه مدیران مدارس برای کمک به خاتمه بی‌سوادی در استان تقاضای مشارکت و همراهی داریم.

انتهای پیام /پ

دیر و عسلویه دارای کمترین میزان باسوادی در استان بوشهر هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.