معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: پناهندگان افغان در استان بوشهر تحت پوشش کلاس سوادآموزی قرار گرفتند.

پناهندگان افغان در استان بوشهرتحت پوشش کلاس سوادآموزی قرار گرفتندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، غلامرضا دانش‌فر صبح سه‌شنبه در بازدید از کلاس‌های سوادآموزی پناهندگان افغان در بخش مرکری شهرستان بوشهر اظهار داشت: در سال جاری تاکنون ۲۰۰ نفر از پناهندگان افغان در کلاس سوادآموزی تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر خاطرنشان کرد: در صورت حمایت بیشتر قادر به تحت پوشش قرار دادن تعداد زیادتری از پناهندگان افغان خواهیم بود. از تعداد ۲۰۰ نفر ثبت نام شده، ۱۰۰ نفر در شهرستان دشتستان و ۱۰۰ نفر هم در شهرستان بوشهر در کلاس‌های سواد آموزی شرکت دارند.

وی با اشاره به میزان اتباع خارجی افغان تحت پوشش قرار گرفته در دوره سواد آموزی در سال جاری بیان کرد: بیشترین تعداد اتباع خارجی افغان ثبت‌نام شده در کلاس‌های سواد آموزی مربوط به گروه سنی ۲۰ تا ۳۵ ساله به میزان ۷۵ درصد است. از کل تعداد اتباع خارجی افغان تحت پوشش قرار گرفته در گروه سنی ۱۰ تا ۲۰ ساله ۱۰ درصد و در گروه سنی ۳۵ تا ۵۰ ساله ۱۵ درصد در کلاس‌های سواد آموزی شرکت دارند.

وی با اشاره به کارکرد اداره کل آموزش و پرورش در سوادآموزی اتباع خارجی (پناهندگان افغان) در قالب طرح کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در دولت تدبیر و امید در استان بوشهر، گفت: در سال ۱۳۹۲ تعداد ۵۰ نفر، در سال ۱۲۹۳ تعداد ۸۵ نفر و در سال ۱۳۹۴ نیز ۶۵ نفر تحت پوشش سواد آموزی قرار گرفتند.

انتهای پیام /پ

پناهندگان افغان در استان بوشهرتحت پوشش کلاس سوادآموزی قرار گرفتند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.