طرح مطالعاتی و مستندنگاری بافت‌های تاریخی فارس شروع شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ امیری مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس اظهار کرد: طرح مطالعاتی و مستندنگاری بافت‌های تاریخی در بافت‌های روستای دوسیران در شهرستان کازرون، بخش نوبندگان در شهرستان فسا و شهر جهرم اجرا می شود .

وی با بیان اینکه تاکنون هیچ یک از بافت‌های تاریخی استان فارس ثبت ملی نشده است، ادامه داد: با اجرای این طرح‌های مطالعاتی ، دوسیران نخستین روستایی خواهد بود که بافت تاریخی اش در فهرست ملی جای می‌گیرد.

امیری با تاکید بر ضرورت حفاظت از بافت‌های تاریخی تصریح کرد: دوسیران دارای بافت تاریخی منحصر به فردی است که همچنان بکر و دست نخورده باقی مانده است و این روستا در بستری از سنگ قرار گرفته که می‌تواند به یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهرستان کازرون تبدیل شود.

وی اضافه کرد: با مستندنگاری آثار تاریخی موجود در این بافت روستایی، بی شک حفاظت از آثار آسان‌تر خواهد شد و طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته طرح مطالعاتی بافت تاریخی شهر جهرم بااعتبار ۸۰ میلیون تومان نیز در حال آماده سازی است تا این بافت در فهرست ملی به ثبت برسد.

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: مطالعات بافت تاریخی نوبندگان در شهرستان فسا نیز با اعتباری بالغ بر ۷۸ میلیون تومان در حال انجام است که مرمت جداره ها‌ی بافت روستایی این بخش نیز با همکاری مردمی با اعتبار ۳۰ میلیون تومان به پایان رسیده است.

انتهای پیام/ن

هیچ یک از بافت های تاریخی فارس ثبت ملی نشده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار