مسئول اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نی‌ریز از پایان اجرای طرح مطالعاتی و مستند‌نگاری ۳ خانه تاریخی در شهرستان نی ریز خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حمیدرضا هادی مسئول اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به مستندنگاری ۳ بنای تاریخی در شهرستان نی‌ریز، اظهار کرد: در این طرح اجرای طرح، مستندنگاری خانه آزاد، نصرتی و حمام میرصادقی در بافت تاریخی شهر نی‌ریز رو به پایان است.

او در خصوص اجرای پروژه مستند‌نگاری خانه‌های تاریخی نی‌ریز گفت: اجرای این طرح بوسیله مشاوران مربوط در قالب شش فصل تهیه و تدوین شده است که مطالعات پایه آن در مقیاس کلان، مطالعات تاریخی و مطالعات شهرساختی را شامل می‌شود که از دسترسی تا جزئیات کالبدی بنا، آسیب‌شناسی و آسیب‌نگاری و معماری آن تهیه شده است.

مسئول اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نی‌ریز با اشاره به این‌که ثبت خانه‌های تاریخی امکان نگهداری و حفاظت از این آثار را تسهیل می‌کند، تصریح کرد: نی‌ریز دارای بافت فرهنگی‌تاریخی است و تشویق سرمایه‌گذاران به استفاده بهینه در قالب تأسیسات گردشگری یکی از اولویت‌های این اداره‌کل است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار