پرورش دهنگان قارچ در مازندران با تکمیل زنجیره تعداد اعضا خود به تشکیل تعاونی اقدام کنند از تسهیلات ۱۰۵ میلیون تومانی برخوردار خواهند شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، شریعتی مسئول سازمان بسیج سازندگی استان مازندران گفت: چنانچه پرورش دهنگان قارچ با تکمیل زنجیره تعداد اعضا خود به تشکیل تعاونی اقدام کنند ضمن اینکه از تسهیلات ۱۰۵ میلیون تومانی برخوردار خواهند شد در توسعه صنایع تبدبلی و عرضه دچار مشکل نخواهند شد.

وی از ارائه تسهیلات بانکی از ۵ تا ۳۰ میلیون تومان به متقاضیان پرورش قارچ در استان خبر داد و افزود: سازمان بسیج سازندگی استان مازندران بیش از ۱۴ کسب و کار خرد را حمایت می‌کند که پرورش قارچ یک نمونه از آن است.

سلیمانی مسئول اداره تعاون و رفاه اجتماعی استان نیز از آماده گی اداره تعاون برای متقاضیان تشکیل تعاونی‌ها خبر داد و گفت: برای سامان دادن اکثر فعالیت‌ها و مشاغل خانگی می‌ان با تشکیل تعاونی از تسهیلات این بخش برخوردار شد.

سرهنگ سید ابراهیم شریفی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان نکا نیز گفت: شهرستان نکا بعنوان قطب پرورش قارچ در مازندران شناخته شده و تاکنون بیش از ۲۵۰ نفر دوره مهارت آموزی پرورش قارچ را در مرکز آموزش شهید رجایی این شهرستان گذراندند.

وی افزود: بیش از ۱۰۰ نفر از سال ۹۲ تا کنون نیز از ۸۷۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی برای توسعه و پروش قارچ برخوردار شدند.

وی گفت: در این راستا برای ۱۷۰ نفر بصورت مستقیم و ۲۸۵ نفر بصورت غیر مستقیم شرایط اشتغال فراهم شده است.

انتهای پیام/آ

رونق پرورش قارچ در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.