تولیت آستان قدس رضوی در بجنورد:

برجام مهم‌ترین سند بی‌اعتمادی به آمریکا است

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به پیمان‌شکنی‌های متعدد آمریکا گفت:برجام مهم‌ترین سند بی‌اعتمادی به آمریکا است.

قانون مداری شاخصه مهم برای دستیابی به تمدن اسلامی استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی در سفر به خراسان شمالی به مناسبت سالروز سفر رهبر انقلاب به این استان در سال 91، با اشاره به بیانات رهبری درباره سبک زندگی اسلامی - ایرانی گفت: آنچه رهبر انقلاب در این استان مطرح کردند و بسیاری از پژوهشگران ادامه راه را در دست گرفتند به تفاوت سبک زندگی مادی و اسلامی می‌پردازد.

وی افزود: سخنان حکیمانه و هدایتگر مقام معظم رهبری در خراسان شمالی همانند نسخه ای برای عمل همواره برای کشور و جهان اسلام زنده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین در ارتباط با ویژگی های مکتب امام خمینی(ره) تصریح کرد: از ویژگی‌های مکتب سیاسی امام٬ پیوند بین سیاست و معنویت بود و از ویژگی‌های مستکبرین و زندگی غرب این است که بیش از 300 سال است که با خدا مبارزه می‌کنند و اعتقاد دارند٬ دین داری٬ امری فردی و شخصی است. نتیجه این سیاست غلط، تجاوز به بسیاری از ملت‌های مظلوم ، نقض حقوق انسانی و قتل عام مسلمانان در میانمار است. نتیجه این سیاست غلط نقض پیمان و وفای به عهد است.

عضو تشخیص مصلحت نظام با اشاره به پیمان‌شکنی‌های متعدد  آمریکا و مورداطمینان نبودن آنان گفت: ایالات‌متحده آمریکا میثاق می‌بندد و پیمان‌شکنی می‌کند لذا به میثاق‌های آمریکایی‌ها نمی‌شود اعتماد کرد و سند برجام، مهم‌ترین سند بی‌اعتباری آمریکایی‌ها در این زمینه است.

رئیسی تاکید کرد: سبک زندگی که در آن معنویت نباشد٬ سبب نقض پیمان در امور بین المللی است چرا که این قدرت‌ها همیشه به فکر منافع مادی هستند.

وی در بخش دیگری از سخنانش ادامه داد: امروز مسئولان بایدنگاهی فراجناحی در تمام بخش‌ها و فعالیت خود داشته باشند. باید در بخش‌های اقتصادی و اجتماعی بازنگری داشته باشیم و الگوسازی سبک زندگی اسلامی را در جامعه بیش از پیش رواج دهیم.

تولیت آستان قدس رضوی اظهار داشت: عقلانیت، معنویت، اخلاق مداری، عدالت اجتماعی و روابط اجتماعی بین تمام شهروندان و مدیران با شهروندان ، رعایت حقوق و پاسداشت حقوق یکدیگر از ویژگی های شهر سالم است.

حجت الاسلام رئیسی بیان کرد: قانون مداری شاخصه مهم برای دستیابی به تمدن اسلامی است.

وی افزود: رزمندگان اسلام در سال‌های دفاع مقدس بهترین تجربه و نیروی انسانی مفیدی برای ایجاد تحولات اقتصادی و اجتماعی هستند که باید قدر این ذخایر را دانست. دولتمردان در همه بخش‌ها از قدرت عظیم جوانان کشور استفاده و به‌ آن‌ها اعتماد کنند و بدانند بسیاری از مسائل و مشکلات کشور با حضور جوانان در مدیریت‌ها حل و فصل می‌شود.

رئیسی با تجلیل از نقش سازنده سپاه و بسیج در همه عرصه‌ها اظهار داشت: سپاه و بسیج هم‌چون سال‌های دفاع مقدس٬ بسیار فعال و پای کار هستند. قرارگاه سازندگی سپاه در تمام میدان‌ها با قدرت حرکت کرده و با حضور نیروهای جوان سازندگی کشور را تسریع کرده است. مهم‌ترین نیاز امروز کشور تولید و اشتغال است و در این استان هم باید این مساله جدی گرفته شود.

انتهای پیام/آ

حضور حجت الاسلام رئیسی در خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.