رئیس جامعه دامپزشکان گفت: وزارت بهداشت سیستم نظارت مدیریتی است اما توان نظارت آموزشی بر حوزه دامپزشکی را ندارد.

وزارت بهداشت توان نظارت بر سازمان دامپزشکی را نداردپیام محبی رییس جامعه دامپزشکان در گفت وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: به نظر من اگر آموزش پزشکی و دامپزشکی در کشور یکپارچه شوند بهتر است یا در وزارت علوم یا در بهداشت چرا که تقریبا این دو نهاد درس های مشترکی با یکدیگر دارند.

وی ادامه داد: در بحث اقتصاد مقاومتی هم اگر حساب کنیم از این دوباره کاری و کار مشابه انجام دادن دو وزارتخانه در بحث آزمایشگاه های مشترک صرفه جویی خواهد شد.

محبی گفت: در سال 64 با تصویب طرح جدایی آموزش رشته های علوم پزشکی از وزارت علوم مطرح و با این مصوبه جدا شد.

وی افزود: در دولت نهم این مسئله مطرح شد که آموزش پزشکی و دامپزشکی که باید با یکدیگر ادغام شود و در این میان وزیر علوم و بهداشت هم موافق این طرح بودند.

رییس جامعه دامپزشکان تصریح کرد: دکتر مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی هم این موضوع را با رییس جمهور دولت نهم مطرح کرد و بنا براین مساله داشتند که وزارت بهداشت باید زیر نظر وزارت علوم برود چون وزارت علوم یک وزارت تخصصی در حوزه آموزش است؛ در حالی که وزارت بهداشت فقط یک سیستم نظارت مدیریتی است و در واقع توان آموزشی در حوزه دامپزشکی را ندارد.

وی بیان کرد: به نظر من آموزش باید به وزارت علوم برود، به دلیل اینکه در حال حاضر رئیس بیمارستان یک استان رئیس دانشگاه همان استان بوده و این خودش باعث تفاوت است.

رئیس جامعه دامپزشکان اضافه کرد:در حال حاضر جهان به سمت یک "جهان یک بهداشت" در حال حرکت است و به نظر من ما هم باید به این سمت حرکت کنیم تا یک تغییر ساختاری در وزارت بهداشت،دامپزشکی،محیط زیست و حتی ارگانهای دیگری که در بهداشت نقش دارند داشته باشیم.

 محبی تصریح کرد: در حال حاضر دامپزشکی مانند یک جزیره است و برخلاف تمام ساختارهای دیگر با یک رویکرد فقط در وزارت علوم می باشد.

وی گفت: باتوجه به اینکه آموزش پزشکی و دامپزشکی در یک راستا قرار دارد بهتر است ما یک آموزش یکپارچه داشته باشیم یا اموزش پزشکی برگردد به وزارت علوم یا اموزش دامپزشکی از وزارت علوم جدا و به وزارت بهداشت برگردد اموزش بهداشتی ما باید در جهان یکپارچه باشد.

رئیس جامعه دامپزشکان عنوان کرد:در حال حاضر دامپزشکی در وزارت علوم مانند یک جزیره است و در خیلی از مواقع درک متقابلی میان رشته دامپزشکی و رشته های دیگر وجود ندارد.

 

انتهای پیام/

جایگاه دامپزشکی در کشور باید تغییر کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۴ ۲۸ مهر ۱۳۹۶
کاش جامعه دامپزشکی بدست "استخوان خرد کرده ها" این قشر بود و دستمایه گروهی فرصت طلب جهت مطرح سازی خود نمیگشت.
Iran (Islamic Republic of)
مجمع امور صنفی
۱۳:۲۵ ۲۴ مهر ۱۳۹۶
کاش جامعه دامپزشکی بدست "استخوان خرد کرده ها" این قشر بود و دستمایه گروهی فرصت طلب جهت مطرح سازی خود نمیگشت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۱ ۲۳ مهر ۱۳۹۶
دکتر عزیز


چرا علت چی بوده؟
آخرین اخبار