به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ طبق تحقیقات CNBC، حدود 64 درصد از مردم آمریکا حداقل یکی از محصولات اپل را خریداری کرده اند و به طور میانگین در هر خانواده حدود 2.6 محصول اپل وجود دارد. البته این به این نکته نیز توجه کنید که جامعه آماری این تحقیق 800 نفر بوده که در مقایسه با جمعیت کل آمریکا، عدد ناچیزی است.
عدد بدست آمده (64%) از این تحقیق قابل توجه است چرا که سال 2012 در تحقیقی مشابه، نتیجه بدست آمده معادل 50 درصد بود که مشاهده می شود اپل رشد بسیاری در این زمینه داشته است. لازم به ذکر است؛ بسیاری از آمریکایی ها ادعا می کنند که قدرت مالی برای خرید محصولات اپل را ندارد.
طبق این تحقیق، خرید محصولات اپل در بین شهروندان آمریکایی وابسته به عواملی نظیر سن، سطح درآمد، جنسیت، موقعیت جغرافیایی و نژاد است. گزارش شده است که بیش تر از نیمی از این جوامع آماری حداقل دارای یکی از محصولات شرکت اپل هستند.
طبق تحقیقات CNBC در برخی گروه ها مانند گروه زنان بالای 50 سال و افرادی که درآمدی کمتر از مبلغ 30 هزار دلار دارند، میانگین مالکیت محصولات اپل کمتر از 50 درصد است. معادل 87 درصد از خانواده های آمریکایی که بیش از 100 هزار دلار درآمد دارند حداقل دارای یکی از محصولات اپل هستند.
انتهای پیام/