عدم رغبت کشاورزان به بیمه محصولات کشاورزی

مدیر جهادکشاورزی شهرستان سرایان از ناراضی بودن کشاورزان از عملکرد صندوق بیمه محصولات کشاورزی خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ مهندس سلیمانی مدیر جهادکشاورزی شهرستان سرایان در جلسه ستاد بیمه کشاورزی گفت : برای کاهش ریسک پذیری در فعالیت های کشاورزی بیمه محصولات کشاورزی می تواند از جایگاه ویژه ای برخوردار باشد.


وی در خصوص عدم رغبت کشاورزان به بیمه محصولات کشاورزی و اینکه کشاورزان از عملکرد صندوق بیمه محصولات کشاورزی راضی نیستند افزود : عدم پرداخت به موقع غرامت، بالا بودن حق بیمه ، برآورد پایین و پرداخت کم غرامت از جمله دلایلی است که نارضایتی کشاورزان را به همراه داشته و کشاورزان تمایلی به بیمه محصولات خود نداشته اند .


سلیمانی گفت : صندوق بیمه باید به نوعی عمل نماید و فضای آن به گونه ای باشد که کشاورزان راغب باشند محصول را بیمه نمایند.


مهندس محمد نعمتی ناظر مقیم بیمه دام استان گفت : از ابتدای سال زراعی ۹۷_۹۶طرح بیمه پایه محصولات کشاورزی به منظور حمایت از تولیدکنندگان آغاز می گردد .


وی هدف از اجرای طرح بیمه پایه کشاورزی را مدیریت ریسک عنوان کرد و افزود : کاهش ضریب خطر و ارزان شدن حق بیمه این امکان را به تولیدکنندگان می دهد که در رابطه با ریسک هایی با تواتر کم تولیدکنندگان بیشتری به جامعه بیمه کشاورزی بپیوندند .


مهندس نعمتی محاسن بیمه پایه را ایجاد بستر مناسب برای بیمه های فراگیر ، جبران خسارت های شدید ، امکان حمایت های موثرتر و ارائه بیمه های ارزان قیمت با تعهدات بالاتر عنوان کرد .


نعمتی در خصوص محصولاتی که واجد شرایط بیمه پایه هستند بیان نمود : در زیر بخش زراعت گندم آبی ، در زیر بخش باغی انگور آبی ، پسته و سیب و در زیر بخش دام شامل دام سبک ، دام صنعتی ، گاوهای بومی و آمیخته ، گاو اصیل در واحدهای سنتی بهداشتی عنوان کرد .
انتهای پیام/ک

اجرای طرح بیمه پایه کشاورزیاز ابتدای سال زراعی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۱ ۰۷ آبان ۱۳۹۶
وای من یه کشاورزم اما بودجه نداریم حتی بذر گندم بخریم خواهش میکنم مسئولان رسیدگی کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۷ ۰۷ آبان ۱۳۹۶
انشالله تمام مشکلات به خوبی حل میشود