مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت : در این استان تاکنون ۷۰۸ نفر کارورز واجد شرایط در سامانه کارورزی ثبت نام کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، اسماعیل غنیان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان در هفتمین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان سمنان گفت : دراستان سمنان تاکنون ۷۰۸ نفر کارورز واجد شرایط در سامانه کارورزی ثبت نام کردند که این میزان از ابتدای مهر ماه تا کنون ۲۱.۶درصد افزایش داشته است.


وی با بیان اینکه سازمان صنعت معدن و تجارت و جهاد کشاورزی بیشترین تعهد اشتغال را در استان انجام دادند، ابراز داشت: از میزان ۱۱هزار شغل هدف گذاری در استان تاکنون چهار هزار و ۴۲۱مورد شغل ایجاد شده است.

 

غنیان در ادامه تصریح کرد: ۴۱ درصد تعهد اشتغال استان در سال جاری محقق شد و امیدواریم با همکاری سایر دستگاه های اجرایی بتوانیم این تعداد را ارتقا و شاهد افزایش میزان اشتغال باشیم.

 

وی سهم استان سمنان در طرح کارورزی را یک هزار و ۸۹۰ نفر دانست و افزود: برای افزایش این میزان باید واحدهای تولیدی و صنعتی مساعدت و همکاری بیشتری را در جذب کاروز انجام دهند که با بازگشایی دانشگاه ها در شش ماهه دوم سال امیدواریم شاهد افزایش اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی و رشد جذب کارورز توسط واحدهای پذیرنده باشیم.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان با بیان اینکه ۶۵ درصد بیکاران استان را افراد فاقد مهارت شامل می شود، ابراز داشت: تنها ۳۵ درصد افراد دارای مهارت هستند که باید در زمینه تقویت مهارت آموزی بیکاران سرمایه گذاری بیشتری صورت گیرد تا در آینده جمعیت بیکار کمتری را در جامعه شاهد باشیم.


انتهای پیام / ه


ثبت نام 708 نفر از استان سمنان در سامانه کارورزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.