آمادگی ۶۶ بهره بردار آملی برای کشت کلزا

قرارداد کشت کلزا با ۶۶ بهره بردار آملی در مساحت ۱۱۰ هکتار بسته شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سید حسین اسلامی مدیر جهاد کشاورزی آمل گفت: به منظور اجرای دستورالعمل سازمان جهاد کشاورزی مازندران و رسیدن به سهمیه تخصیصی توسعه و کشت کلزا، با تلاش کارشناسان جهاد کشاورزی و کشاورزان، تاکنون با ۶۶ بهره بردار در ۱۱۰ هکتار انعقاد قرارداد کشت کلزا منعقد و ۵۹ هکتار از این اراضی نیز بذرکاری شده است.

وی افزود: با نظارت کارشناسان جهاد کشاورزی در عرصه پهنه بندی، تاکنون ۵۶ هکتار از زمین‌های شالیزاری و ۷ هکتار از اراضی خشکه زاری بذرکاری شده و سطح سبز مزارع کلزا ۲۶ هکتاراست که وضعیت سبز آن رضایت بخش است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل گفت: با نظارت کارشناسان تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی این شهرستان و تعامل و همکاری شرکت دانه‌های روغنی تاکنون ۷۰۶ کیلوگرم انواع بذور کلزا شامل ۱۳۰ کیلوگرم هایولا ۴۰۱، ۵۶۴ کیلوگرم هایولا ۴۸۱۵ و ۱۲ کیلوگرم بذر زرفام برای کشت مناطق کوهستانی بائیجان بین کلزاکاران این شهرستان توزیع شد.

وی درخصوص اجرای برنامه‌های آموزشی ترویجی برای توسعه کشت کلزا در این شهرستان افزود: به منظور ترویج و توسعه سطح کشت کلزا در نیمه اول مهر ماه امسال، ۱۳ جلسه آموزشی ترویجی با موضوع اصول بهزراعی و اهمیت کشت کلزا با حضور ۲۱۳ بهره بردار در این شهرستان برگزار شد.

انتهای پیام/آ

کشت کلزا در آمل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار