12 درصد جمعیت مددجویان زیر پوشش بهزیستی خراسان جنوبی دچار کم بینایی و نابینایی هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛علی عرب نژاد مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی صبح امروز در نشستی که به مناسبت هفته جهانی نابینایان برگزار شد در جمع خبرنگاران گفت:از جمعیت 20 هزار و 640 نفری افراد دارای معلولیت بهزیستی استان ، 2 هزار و 481 نفر دچار کم بینایی و نابینایی هستند.

وی با بیان اینکه از این تعداد هزار و 558 نفر مرد و 923 نفر زن هستند،افزود:تعداد 530 نفر دچار نابینایی و کم بینایی شدید اند که از کمک هزینه نگهداری بهره مند می شوند.

عرب نژاد با بیان اینکه 175 نفر از معلولان نابینا و کم بینای شدید نیازمند در استان در مقاطع مختلف تحصیلی مشغول به تحصیل هستند،گفت:در 6 ماه نخست امسال مبلغ 40 میلیون تومان برای خرید اقلام کمک توانبخشی ویژه نابینایان و کم بینایان اختصاص یافته است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی از ایجاد اشتغال برای 32 نفر از نابینایان و کم بینایان خراسان جنوبی خبر داد و افزود:اشتغال،ازدواج،مناسب سازی معابر و عدم اصلاح و بازنگری قانون جامع حمایت از حقوق معلولان در خصوص به کارگیری و اشتغال نابینا و کم بینایان با توجه به تحصیلات عالی آنان،از مهمترین مشکلات نابینایان است.

انتهای پیام/غ

12 درصد جمعیت مددجویان بهزیستی را روشندلان تشکیل می دهند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار