مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از هدر رفت ۲۵.۵ درصدی آب شرب خبر داد.

۲۵ درصد آب شرب در کشور هدر می‌رودبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،علی سیدزاده مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه بین المللی آب و تأسیسات آب و فاضلاب ایران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هدر رفت آب در سال 83 برابر با 33 درصد بوده، اما خوشبختانه در حال حاضر با همت کارشناسان صنعت این میزان به 25.5 درصد رسیده است.

وی افزود: در حال حاضر مطابق استاندارد IWA سه استراتژی؛ مدیریت فشار، اصلاح شبکه های توزیع و کنترل نشت برای کاهش هدر رفت آب در کشور پیگیری می شود.

وی تصریح کرد: تاکنون بیش از 17 هزار کیلومتر از شبکه ها، حدود یک میلیون 200 هزار انشعاب، 116 مخزن و 426 کیلومتر خط انتقال نشت یابی، و 2107 کیلومتر از شبکه ها نیز اصلاح و نوسازی شده اند.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: اصلاح و بازسازی شبکه نیازمند اعتبار مالی مناسبی است که امیدواریم با کمک دولت و مجلس بتوانیم این بخش را با سرعت بالاتری سامان دهیم.

وی بیانکرد: سهم آب شرب کشور حدود 7 درصد است که اگر طرح های تأمین آب به بهره برداری برسد، مشکلی برای تأمین آب شرب شهرها پیدا نمی کنیم.

انتهای پیام/

هدررفت آب شرب کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار