رئیس کمیسیون محیط‌زیست و سلامت شورای شهر شیراز خبر داد؛

سیستم فاضلاب یک‌میلیون نفر از شهروندان شیرازی تامین می شود

رئیس کمیسیون محیط‌زیست و سلامت شورای شهر شیراز از تامین سیستم فاضلاب یک‌میلیون نفر از شهروندان شیرازی خبر داد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علی ناصری رئیس کمیسیون خدمات شهری، محیط‌زیست و سلامت شورای شهر شیراز طی بازدیدی از تأسیسات و پروژه‌های تصفیه‌خانه مناطق ترکان و سلطان‌آباد شیراز، بر رسیدگی و توجه به بحران آب و مسائل زیست‌محیطی تأکید کرد.

وی، هدف از این بازدید را نظارت و تقویت تصفیه‌خانه‌های لوکال در راستای بهبود مسائل زیست‌محیطی و بحران آب عنوان کرد و افزود: اگر در خصوص بحران آب و محیط‌زیست به‌گونه‌ای علمی چاره‌اندیشی نکنیم و هماهنگی لازم بین سازمان‌های ذی‌ربط را برقرار ننماییم ضایعات جبران‌ناپذیری را متحمل خواهیم شد.

ناصری ادامه داد: باید در راستای تقویت منابع آبی و حفظ محیط‌زیست، جلسات و کارگروه‌هایی با حضور مسئولین دستگاه‌های ذی‌ربط و به‌ویژه دانشگاهیان تشکیل شود تا هرچه سریع‌تر بتوانیم چاره‌ای برای این معضل پیدا کنیم.

وی بیان کرد: با الگو گیری صحیح و علمی از کشورهای دیگر که دارای شرایط اقلیمی مشابه کشور ما هستند و در زمینهٔ بحران آب و مسائل زیست‌محیطی نتایج مطلوبی به دست آورده‌اند، می‌توانیم آزمون ‌و خطا را به حداقل رسانده و از زمان بهره بیشتری ببریم.

رئیس کمیسیون خدمات شهری، محیط‌زیست و سلامت تصریح کرد: درصورتی‌که مشکلات فاز بعدی این تصفیه‌خانه‌ها در شورای اقتصاد حل شود، سیستم فاضلاب یک‌میلیون نفر از دیگر شهروندان کلان‌شهر شیراز تأمین خواهد شد که از پساب فاضلاب مذکور نیز می‌توان در جهت حفظ و توسعه فضای سبز شهری و کیفیت محیط‌زیست بهره برد و در پی آن و با توجه به بحران آب، از آب شرب مصرفی فقط در مصارف خانگی استفاده خواهد شد و صرف آبیاری فضای سبز نخواهد شد.
انتهای پیام/ر

لزوم تقویت منابع آبی و حفظ  توسعه فضای شهری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار