فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: یکی از دلایلی که باعث می‌شود مجرمان مجددا به سمت ارتکاب جرم بروند، ضعیف بودن مجازات‌ها است.

در حال تکمیلضعیف بودن مجازات‌های مجرمان / پراید رکورددار سرقت در پایتختبه گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ در حاشیه نمایشگاه طرح رعد 3 که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در کلانتری‌ها و سرکلانتری‌ها کارهای بزرگی در جهت برخورد با جرم صورت گرفته است و همکارانمان مردانه برای جنگ با مخلان نظم جامعه وارد صحنه شدند.

وی در ادامه افزود: در طرح رعد 3 که نمونه‌ای از عملکرد همکاران ما است، 155 مخفیگاه سارقان و مال خران و خرده‌فروشان مواد مخدر شناسایی شد و نیروهای پلیس به این اماکن با حکم قضایی ورود کردند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ عنوان کرد: 227 سارق و مال‌خر و 12 باند سرقت که بیشتر اقدام به سرقت خودرو می‌کردند دستگیر شدند و همچنین یک باند چهار نفره خانوادگی که اقدام به سرقت می‌کردند نیز شناسایی شدند.

سردار رحیمی همچنین به کشف تعداد زیادی خودرو، موتورسیکلت و دوچرخه اشاره کرد و اظهار داشت: در کنار کشفیات وسایل نقلیه، 50 دستگاه لپ تاپ نیز از سارقان کشف شد. همچنین افرادی که 5 تن از سیم‌های برق شهر تهران به سرقت برده بودند، در حین ذوب کردن سیم‌های برق توسط پلیس دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ اذعان کرد: طی اجرای این طرح یک باند سرقت عتیقه هم دستگیر شدند.

وی بیان کرد: در حال حاضر مجازات‌های پیش بینی شده برای مجرمان ضعیف است و همین امر موجب شده تا سارقان مجددا به جرم خود ادامه دهند و باید در قانون برای مجرمان مجازات‌های سنگینی پیش‌بینی شود تا بازدارندگی داشته باشد.

سردار رحیمی گفت: بیشترین خودرویی که در تهران سرقت می‌شود، خودرو پراید است و این به آن معنا است که ایمنی این دسته از خودروها ضعیف است و باید شرکت‌های خودروساز نسبت به ارتقای ایمنی این وسیله نقلیه اقدام کنند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در پایان افزود: 100 پلیس در شهر تهران مجهز به دوربین شدند. همچنین قرار است تا یک ماه آیند 200 دستگاه خودروی سمند به مجموع پلیس تهران اضافه شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمدعلی
۱۱:۱۱ ۱۶ آبان ۱۳۹۶
ما که متوجه شدیم ایشون چی میگه
Iran (Islamic Republic of)
خودم
۱۳:۲۰ ۲۵ مهر ۱۳۹۶
معلومه ایشان آدمه بی سوادی هستند !
آخرین اخبار