رئیس جهاد دانشگاهی از بزرگترين سرمايه گذارى اين نهاد در حوزه سرطان سينه خبر داد.

بزرگترين سرمايه گذارى جهاد دانشگاهى در حوزه سرطان سينهبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی در حاشیه مراسم افتتاح کنگره سه‌گانه پژوهشکده معتمد جهاد دانشگاهی در دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه یکی از زمینه‌های فعالیت‌های علمی جهاد دانشگاهی در حوزه پزشكى سرطان پستان است، گفت: شيوع سرطان پستان در بین زنان ایرانی رو به رشد است و از این رو تصمیم گرفتیم فعالیت‌های خود را در این بخش متمرکز کنیم.

رئیس جهاد دانشگاهی افزود: با توجه به محوریت زن در خانواده جهاد دانشگاهى بزرگترین سرمایه‌گذاری را با منابع مالی خود جهاد در حوزه سرطان پستان انجام داده است و تاکنون نیز فعالیت‌های خوبی در این بخش صورت گرفته است.

وی ادامه داد: از اهداف جهاد دانشگاهی اثبات توان کشور در انجام کارهای علمی و فناوری است تا به كمک اين فناورى‌ها بتوانيم در مرزهاى علم حركت كنيم.

تبدیل علم به محصول مهمترین هدف جهاد دانشگاهی 

طیبی با بیان اینکه از دیگر اهداف ما تبدیل علم و فناوری به محصول و خدمات بسیار است، گفت: ما در پی الگوسازی در حوزه‌های سلامت و اقتصاد دانش بنيان هستیم و امیدواریم که این الگوسازی‌ها در کشور مورد توجه قرار گیرد.

رئیس جهاد دانشگاهی در ادامه با اشاره به راه‌اندازی ساختمان جدید پژوهشکده معتمد، در حوزه سرطان اظهار کرد: آمار مراجعه‌کنندگان به این پژوهشکده سال به سال افزایش می‌یابد البته این مسئله خوشحال كننده نیست، اما به هر حال باید برای معالجه بهتر بیماران خدمات مناسب‌تری بدهيم به همين دليل تصميم گرفتيم پژوهشکده معتمد را گسترده‌تر کنیم.

طیبی تصریح کرد: تاکنون 35 میلیارد تومان برای راه‌اندازی ساختمان جدید پژوهشكده معتمد هزینه کرده‌ایم و برای اتمام نیز نیاز به 10 میلیارد تومان دیگر داریم و از طرفی برای تجهیز این ساختمان باید 20 میلیارد تومان هزینه کنیم.

انتهاى پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.