محمد کشاورزیان در گفتگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: یک دسته از آزادراهها در کشور با اعتبارات دولتی و دسته دیگر توسط منابع بخش خصوصی ساخته میشود.
وی در ادامه تاکید کرد: قسمت بزرگی از این آزادراهها توسط بخش خصوصی و موسسات مالی ساخته میشود.
کشاورزیان با اشاره به اینکه سرمایه گذاری برای احداث آزادراه نیاز به هزینه زیادی دارد،افزود: بطور متوسط بالغ بر ۵ میلیارد تومان به ازای احداث هر آزادراه باید سرمایه گذاری کرد و برای ابنیه فنی، تونل و پل هزینههای مازاد بر این مبلغ باید صرف شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: با توجه به میزان تردد و سرمایه گذاری انجام شده باید نرخ عوارض به گونهای باشد که انگیزه برای سرمایه گذاری پیمانکاران ایجاد شود.
کشاورزیان اظهار کرد: براساس قانون وزارت راه وشهرسازی در دولت گذشته هرسال درصدی بر نرخ عوراض آزادراه های خصوصی افزوده تا توجیه اقتصادی در این بخش ایجاد شود.
انتهای پیام/