رئیس هیأت ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی اصفهان گفت: طرح خانه‌های ورزش روستایی از 4 سال پیش شروع شده است و تعداد خانه‌های روستایی استان اصفهان از مرز 150 عدد رد شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهدی اسدی در حاشیه افتتاح خانه‌های روستایی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: افتخار داریم در هفته تربیت بدنی امروز و فردا بیش از 19 خانه ورزش روستایی با حضور مسؤولان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی افتتاح کنیم که 2 خانه در شهرستان اصفهان و بخش جلگه است.

وی افزود: طرح خانه‌های ورزش روستایی از 4 سال پیش شروع شده است و تعداد خانه‌های روستایی استان اصفهان از مرز 150 عدد رد شده است و سعی می‌کنیم حداقل امسال خانه‌های روستایی به 200 عدد برسد.

رئیس هیأت ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی اصفهان اذعان کرد: خانه ورزش نزدیک 25 تا 30 میلیون تومان هزینه دارد اما یک سالن ورزشی در یک روستا نزدیک به 2 الی 3 میلیارد تومان هزینه راه‌اندازی دارد؛ این درحالی است که هزینه نگهداری ماهانه حدود 300 هزار تومان است.

اسدی ادامه داد: با همت دهیاری‌ها، فرمانداری و استانداری حمام‌های قدیمی و مدارس در حال تخریب تجهیز شده است و شورای ورزش روستا خانه روستایی را اداره می‌کند؛ روستا‌هایی که آمادگی داشته باشند می‌توانند با کمک هیأت ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی خانه روستایی را ایجاد کنند.

وی تصریح کرد: تمام تلاش برای احیا خانه‌های روستایی در مکا‌هایی که امکانات ورزشی نیست یا با کمبود مواجه هستند، انجام شود و بر فقر حرکتی آقایان و بانوان در خانه‌های ورزش روستایی برنامه‌ریزی شده است تا تحولی ایجاد خواهد شد؛ امیدوار هستیم در تمام روستا‌ها یک خانه روستایی داشته باشیم.

 

انتهای پیام/م

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار