مدیرکل دفتر زنان و خانواده استانداری تاکید کرد: باید تمام توان خود را برای معرفی زنان شهیده به عنوان اسطوره‌های صبر و مقاومت بکار گیریم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛شهلا تاجفر مدیرکل دفتر زنان و خانواده استانداری در جلسه‌ای که با محوریت اقتصاد مقاومتی و ابلاغ سیاست‌های معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و همچنین موضوع برگزاری کنگره ملی ۱۲ هزار شهید استان برگزار شد، بر لزوم شناساندن و نهادینه سازی فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تاکید کرد و افزود: باید تمام توان خود را برای معرفی زنان شهیده به عنوان اسطوره‌های صبر و مقاومت بکار گیریم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی با اشاره به نقش مهم بانوان در جامعه امروز گفت: نقش بانوان به ویژه بانوان ایران اسلامی در چهار دهه پس از انقلاب اسلامی به خوبی دیده می‌شود و از جمله مهم‌ترین اقدامات بانوان می‌توان به نقش آفرینی در تحولات انقلاب اسلامی و هشت سال جنگ تحمیلی اشاره کرد.

وی افزود: برگزاری کنگره ملی بزرگداشت ۱۲ هزار شهید آذربایجان غربی در اسفندماه، کنگره پیشمرگان کرد و اجلاس زنان شهیده در راستای بزرگداشت شهدای استان بوده و برگزاری مراسم برای بانوان نشان از نقش‌آفرینی بانوان در تمامی صحنه‌های نظام و انقلاب جمهوری اسلامی ایران دارد.

تاجفر تأکید کرد: باید تمامی برنامه‌های فرهنگی شهر در این فرصت باقیمانده تا برگزاری کنگره ۱۲ هزار شهید آذربایجان غربی به سمت گرامیداشت یادوخاطرههشت سال دفاع مقدس سوق داده شود.

وی گفت: زنان شهیده در دوران دفاع مقدس مجاهدت‌های بسیاری را انجام دادند و در همین راستا تبیین الگوی سوم زنان که مقام معظم رهبری که به این موضوع اصرار دارند در دستور کار قرار دارد تا بانوان مسلمان ایرانی را به‌عنوان الگویی در جهان معرفی کنیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی با بیان اینکه به موضوع زنان و توسعه در برنامه ششم توسعه و دولت دوازدهم توجه بسیاری شده است یادآور شد: در تبیین برنامه‌های دولت دوازدهم یکی از اهداف ما آگاه‌سازیخانواده‌ها است و توجه و دراین‌بین خوب میدانیم که حمایت از جامعه بانوان می‌تواند عامل مهمی در پیشرفت کشورمان باشد.

وی بیان کرد: از جمله اقداماتی که در راستای زنان و توسعه برگزار می‌شود می‌توان به ارتقای سطح کارایی مؤثر زنان و خانواده، دیده بانی زنان و خانواده، ایجاد نظام داده کاوی و ارائه گزارش سالانه و بازنگری قوانین و حقوق خانواده اشاره کرد.



انتهای پیام/م

 

بانوان ایران اسلامی به‌عنوان الگویی برای جهانیان معرفی شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.