با همکاری دامپزشکی شاهرود و یک نفز از دامداران ،مکان وسیع موقت برای سم‌پاشی، پلاک‌کوبی و قرنطینه دام به مدت ۱۴روز در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ محمد سلیمانی رئیس اداره دامپزشکی شاهرود با بابیان اینکه مأموران دامپزشکی سربازان گمنام عرصه بهداشت از مزرعه تا سر سفره برای خانواده‌ها هستند، گفت: با شیوع تب کریمه کنگو برای کنترل تردد دام، سال گذشته تفاهم‌نامه‌ای با نیروی انتظامی منعقد شد که بازرسان بهداشت با استقرار در پست گلوگاه شهید نوری بر ورود و خروج دام‌های غیرمجاز به‌طور مستقیم نظارت داشتند.


وی افزود: یکی از معضلات موجود نبودن میدان عرضه دام در شاهرود است لذا با همکاری دامپزشکی شاهرود با یکی از دامدارها مکان وسیع موقت برای سم‌پاشی، پلاک‌کوبی و قرنطینه دام به مدت ۱۴روز در دستور کار قرار گرفت.


رئیس اداره دامپزشکی شاهرود بابیان اینکه دامپزشکی بر دام‌های عشایر نظارت مستقیم دارد،تصریح کرد: اقدامات بهداشتی دام عشایر در مبدأ انجام و در مناطق موردنظر تخلیه می‌شود و دامپزشکی با کنترل بیماری و انجام واکسیناسیون از سرایت بیماری جلوگیری می‌کند که نمونه مؤثر این کار مشاهده نشدن تب برفکی طی سه سال اخیر در شاهرود را می‌توان اشاره کرد.


انتهای پیام / د


ایجاد میدان موقت برای عرضه دام زنده در شاهرود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۰ ۱۹ مهر ۱۴۰۱
آدرس کجاس