رضویان گفت:پیشکسوتان نظامی حداقل هرماه یک‌بار با یکدیگر ارتباط و ملاقات برقرار می‌کنند و در این ارتباطات نیز اغلب در جلسات قرائت و تفسیر قرآن کریم شکل می‌گیرد که یکی از نتایج مهم آن‌هم تبیین مسائل سیاسی روز است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ سیدمهدی رضویان ،مسئول بسیج پیشکسوتان قم ،با اشاره به تدبیر مقام معظم رهبری در تشکیل بسیج پیشکسوتان اظهار داشت: سازمان بسیج پیشکسوتان با تدابیر ویژه رهبری معظم انقلاب تشکیل شد و به گفته ایشان بازنشستگان آینه شاغلین هستند.

وی با بیان اهمیت استفاده از تجربیات بازنشستگان نظامی افزود: بنا بر توصیه رهبر معظم انقلاب فرماندهان نظامی باید به‌صورت مستمر با پیشکسوتان دیدار کرده و از تجربیات و ظرفیت بالای آن‌ها در این زمینه استفاده کنند.

مسئول بسیج پیشکسوتان سپاه استان قم تصریح کرد: این سازمان در سال 89 به‌عنوان زیرمجموعه بسیج مستضعفین ایجاد شد که بخشی از سیاست‌های بسیج تخصصی مانند بسیج اساتید، دانشجویان و اقشار است که جای آن در سیستم بسیج کشور خالی بود.

رضوی با اشاره به اقدامات بسیج پیشکسوتان تأکید کرد: این سازمان از بدو تشکیل و ایجاد خود اقدام به جذب و ساماندهی بازنشستگان نظامی در نواحی و استان‌های کشور کرد و از سال 90 هم جانبازان بالای 70 درصد و رزمندگان بالای 36 ماه حضور در جبهه‌ها نیز جز جامعه هدف بسیج پیشکسوتان قرار گرفت.

وی عنوان کرد: در استان قم بالغ‌بر 3 هزار نفر از پیشکسوتان نظامی نهادهای مختلف عضو این سازمان هستند.

رضوی تأکید کرد: برگزاری حلقه‌های قرآنی، جلسات هیئت، حلقه‌های صالحین، مجامع فصلی و همکاری بارده‌های مختلف مقاومت ازجمله اقدامات مهم بسیج پیشکسوتان در طول سال است.

وی ادامه داد: ارتباط پیشکسوتان با یکدیگر از اهداف مهم سازمان بسیج پیشکسوتان است که در قالب آن پیشکسوتان نظامی حداقل هرماه یک‌بار با یکدیگر ارتباط و ملاقات برقرار می‌کنند و در این ارتباطات نیز اغلب در جلسات قرائت و تفسیر قرآن کریم شکل می‌گیرد که یکی از نتایج مهم آن‌هم تبیین مسائل سیاسی روز است.

مسئول بسیج پیشکسوتان سپاه استان قم بابیان لزوم بهره‌گیری از تجربیات پیشکسوتان عنوان کرد: قریب به 700 نفر از این افراد در قالب مربیان بسیج پایگاه‌های مقاومت فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/ح

۳ هزار نفر عضو سازمان بسیج پیشکسوتان قم /ارتباط پیشکسوتان با یکدیگر از اهداف مهم سازمان بسیج پیشکسوتان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
دکتر فرهاد سرای گردافشاری
۱۰:۵۳ ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
باسلام و آرزوی موفقیت و سلامتی و شادی پیشکسوتان بسیج و کلیه پیشکسوتان که زحمت بسیاری در زمان جنگ تحمیلی کشیده و هم اکنون هم از کاروتلاش دست نکشیده و نمایندگان کسانی که بتازگی یا مدت کوتاهی در سنگر تلاش و همبستگی جهت مقابله با دشمنان دین و مذهب و مملکت از زحمت و تلاش دست نکشیده و نخواهند کشید و در سازندگی و آبادانی و دفاع از مملکت اسلامی از پیشکسوتان بسیجی کشور درس گرفته و برای پیشکسوتان ارزش زیادی قائل هستند تقدیر نموده و بسیجیان پیشکسوتی که از چهل سال پیش در دفاع و سازندگی وعرصه های بسیاری در مملکت تلاش نموده اند را سرلوحه خود قرار داده‌اند تقدیر می‌نماییم
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد سرای گردافشاری
۲۳:۲۵ ۰۲ آبان ۱۳۹۸
سلام علیکم بسیار طرح خوب و کارآمدی میباشد اجرکم عندالله،دکترفرهادافشاری
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد سرای گردافشاری
۲۲:۲۶ ۰۲ آبان ۱۳۹۸
دکترافشاری هستم از سال ۱۳۵۹ وارد بسیج مدارس و سال یعد ۱۳۶۰ وارد بسیج سپاه ناحیه دو منطقه دو اصفهان گردیدم درسال ۱۳۶۵مدت کوتاهی به جبهه های حق علیه باطل اعزام شدم و بخاطر مجروحیت بازگشتم و تا سال ۱۳۸۳کم وبیش پس از خاتمه جنگ با بسیج درارتباط داشتم و کم وبیش جلساتی با پیشکسوتان دیگر داشتم لیکن تشکیل بسیج پیشکسوتان را تأیید و گامی بسیار خوب برای آرامش روحی پیشکسوتان بوده و باعث درمان اکثربیماریها در ایشان گشته ودرنتیجه ایشان خواهندتوانست با روحی شاد خواهند توانست عزیزانی را که جدیدا به عضویت بسیج درآمده اند را تحت پوشش روحی وآموزش های عقیدتی ،نظامی و...قراردهند،التماس دعا.ومن الله توفیق
آخرین اخبار