مبارزه بیولوژیک با آفت کرم ساقه خوار برنج در ۶ هزار هکتار از شالیزار‌های شهرستان قائم‌شهرانجام شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، فرزین فرهادی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم‌شهر با بیان اینکه رویکرد جهاد کشاورزی، مصرف بهینه سم و کود و کاهش آلاینده‌های زیست محیطی برای تولید محصول سالم است، گفت: مبارزه بیولوژیک با آفات به روش ارگانیک در کشاورزی مبتنی بر فناوری‌های روز دنیا است.

وی با بیان اینکه سلامت تولیدات کشاورزی به دلیل مصرف کود‌ها و سموم شیمیایی، در معرض تهدید قرار می‌گیرد، افزود: بهبود شرایط سلامت افراد، ایجاد و حفظ امنیت اقتصادی، خوداتکایی در تولید محصولات کشاورزی، کاهش آلودگی خاک از نتایج هدایت کشاورزان و باغداران به تولید محصول ارگانیک و عاری از هرگونه سموم شیمیایی در دوره‌های آموزشی ترویجی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم‌شهر گفت: آگاهی تولیدکننده محصولات کشاورزی از کیفیت و سلامت تولیدات خود منجر به ارتقاء سلامت جامعه می‌شود.

فرهادی افزود: امسال برای ۶ هزار هکتار از مزارع شالیزار‌های این شهرستان مبارزه بیولوژیک با آفت کرم ساقه خوار برنج به صورت آیشی انجام شد.

وی گفت: ۷۰۰ هکتار از باغات مرکبات این شهرستان به شیوه‌های مبارزه تلفیقی و غیرشیمیایی علیه آفات و بیماری‌ها با استفاده از حشره کش و کنه کش‌های بی خطر برای انسان و محیط زیست مبارزه شد.

انتهای پیام/آ

مبارزه بیولوژیک با آفت کرم ساقه خوار برنج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.