وزیر آموزش و پرورش گفت: در کتاب‌های درسی ارزش‌های حاکمیت منعکس شده و کتاب به عنوان سند رسمی تاریخی برجای می‌ماند.

کتاب به عنوان سند رسمی تاریخ کشور استبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش در مراسم تجلیل از مولفان برتر آموزشی اظهار کرد: در کتاب‌های درسی ارزش های حاکمیت، رویکردها و جهت گیری‌های نظام منعکس شده است و کتاب به عنوان سند رسمی در تاریخ کشور برجای می ماند.

وی با اشاره به اینکه حساسیت بسیاری بر کتاب های درسی وجود دارد،گفت: ویژگی‌های کتاب‌ها دائم توسط مراجع رسمی رصد می‌شود و فشار فراوانی بر گروه‌های درسی و مولفان وجود دارد.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: اهمیت و فرآیند برنامه‌ریزی درسی مهم است و پاسخگویی به نیازهای فردی و اجتماعی افراد بسیار کند است.

بطحایی اظهار کرد: در کلاس اول ابتدایی معلم در کلاس چندین کتاب کمک آموزشی غیراستاندارد را به خانواده ها معرفی می‌کند و معلم در کلاس درس بچه ها را به کتاب ارجاع می‌دهد و این نقیصه ای است که نمی توانیم نسبت به آن بی توجه باشیم.

وی ادامه داد: رقبای فراوانی به کتاب های درسی طعنه می زنند و در بسیاری از موارد اهداف برنامه درسی را منحرف کرده و در معرض خطر قرار می دهند و توجیه آنها در پایه های بالاتر آماده کردن دانش آموزان برای کنکور است.

بطحایی گفت: تنوع بسیاری را در بحث کتاب های کمک آموزشی شاهد هستیم که با روش های مختلف وارد مدارس می شوند و گاه شاهد هستیم که کتاب های درسی را کنار می زنند.

وی یادآور شد: برنامه درسی ملی که مبتنی بر سند تحول تهیه شده است بخش عمده ای از آن اجرا نشده است و جای کار دارد. هنوز اهداف دوره های تحصیلی که می تواند درهم تنیدگی بین پایه های تحصیلی را ایجاد کند به اجرا در نیامده است.

انتهای پیام/

اظهارات وزیر آموزش و پرورش در مراسم تجلیل از مولفان برتر آموزشی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار