در آستانه اربعین حسینی، آیین بدرقه خدام و زوار اربعین حسینی در جوار حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ آیت الله سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی   در مراسم آیین بدرقه خدام و زوار اربعین حسینی گفت: در تاریخ و فرهنگ دینی تنها یک عاشورا و یک اربعین وجود دارد، و اراده‌ی الهی بر این بوده که عاشورا زنده بماند.
 
برگزازی آیین بدرقه خدام و زوار اربعین حسینی در حرم مطهر رضوی

وی افزود: حمایت از مظلوم در فطرت انسان هاست و همه پیشوایان دینی مارا به گرامی داشتن عاشورا امر کرده اند.

وی ادامه داد: مفاهیمی که امام حسین (ع) و یارانشان در عاشورا به جهانیان آموختند، نجات بخش انسان‌ها در همه قرون و برای همه نسل هاست.

تولیت آستان قدس رضوی با توجه به اینکه سخن امام حسین (ع) هیهات من الذله بود، گفت: واقعه عاشورا حمایت بخش انسان هاست و اربعین حسینی تابلو و پرچم بلندی در پیش روی انسان معاصر است.
 
برگزازی آیین بدرقه خدام و زوار اربعین حسینی در حرم مطهر رضوی
 

آیت الله سید ابراهیم رئیسی با توجه به سانسور شدن مراسم اربعین در رسانه‌های خارجی افزود: اربعین نه تنها یک حرکت عاشقانه و با معرفت است، بلکه نمایش قدرت اسلام نیز هست که در جهان امروز این اجتماع ،در رسانه های خارجی سانسور می‌شود.
 
برگزازی آیین بدرقه خدام و زوار اربعین حسینی در حرم مطهر رضوی

وی با توجه به این که اربعین جلوه‌ای از استکبار ستیزی است، گفت:اربعین علاوه بر اینکه وحدت اسلامی را نشان می‌دهد، جلوه‌ای از ایستادگی در راه هدف است.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: اربعین نوید بخش ظهور حضرت مهدی (عج) و برقراری عدالت در سراسر جهان است و شرکت در این مراسم باشکوه عبور از همه‌ی سیتره‌های کمیت است.
 
برگزازی آیین بدرقه خدام و زوار اربعین حسینی در حرم مطهر رضوی

آیت الله سید ابراهیم رئیسی با توجه به این که اباعبدالله (ع) مظهر تمدن در جهان است گفت: موکب‌ها فقط متعلق به مسلمانان نیست بلکه متعلق به همه ادیان است.

وی با توجه به این که در عزاداری امام حسین (ع) صحبت از هیچ گونه جناح و دولتی نیست افزود: جاهلیت مدرن انسان امروزی را احاطه کرده است، بنابراین اربعین حسینی می‌تواند نمایش وحدت اسلامی در مقابل این جاهلیت باشد.
 
تولیت آستان قدس رضوی به نقش اربعین حسینی در انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: بسیاری از حرکت‌های سیاسی مهم در انقلاب اسلامی، در روز اربعین شکل گرفت.
 
 
برگزازی آیین بدرقه خدام و زوار اربعین حسینی در حرم مطهر رضوی
 

۶۰ موکب امام رضا (ع) در شهر‌های کربلا، کاظمین، نجف و مرز مهران برای خدمت به زائران اباعبدالله (ع) مستقر هستند.

در این مراسم ۸ پرچم مزین شده با نام امام رضا (ع) نیز، به مسئولین این موکب‌ها اعطا شد.

انتهای پیام // ز.‌ی



استقرار۶۰ موکب امام رضا (ع) در شهر‌های کربلا، کاظمین، نجف و مرز مهران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.